MaxCyte en John Hopkins University werken samen aan CAR-T-celtherapieën

GAITHERSBURG, Md--()--MaxCyte Inc., pionier in celtherapieën met schaalbare en sterk presterende transfectiesystemen, heeft vandaag zijn strategische onderzoekssamenwerking met de John Hopkins University aangekondigd. De twee organisaties slaan de handen ineen ten behoeve van de ontwikkeling van unieke therapieën met kunstmatige T-celreceptoren (CAR-cellen) die de immuunsystemen van patiënten versterken tegen kanker.

MaxCytes unieke aanpak van CAR-celtherapieën maakt het mogelijk om solide tumoren aan te pakken door de toxiciteit van het doelwit buiten de tumor tot mikpunt te maken. Doorgaans zijn andere CAR-therapieën tegen hematologische kankers op dit gebied beperkt. MaxCyte bereikt dit door de introductie van de CAR-constructie als een kortstondige messenger RNA, wat de controle over de expressieduur en de toxiciteit tegen de tot doelwit gemaakte antigenen in normaal weefsel mogelijk maakt.

MaxCyte
Meg Duskin, +1 301 944 1645