Verkiezingsleiders bespreken transparantie en technologische oplossingen

LONDON--()--De International Elections Advisory Council (IEAC) hield op 18 en 19 maart zijn jaarlijkse vergadering in Londen. De door Smartmatic opgerichte raad, die bestaat uit mensen die verkiezingen in goede banen leiden in Afrika, Azië, Europa en Zuid- en Noord-Amerika, kwam samen om uiteenlopende, aan verkiezingen gerelateerde onderwerpen te bespreken. Daarbij richtte de raad zich op nieuwe technologieën en innovatieve systemen, die zijn ontworpen om verkiezingen te moderniseren en een maximale efficiëntie, geloofwaardigheid en transparantie te garanderen.

Richard Soudriette, voorzitter van de IEAC, zei: "We hebben in de vergaderingen gesproken over de grote verantwoordelijkheid op de schouders van organisatoren van verkiezingen. De impact van verkiezingsuitslagen gaat veel verder dat het aanwijzen van winnaars. De leden van onze raad zijn het erover eens dat verkiezingstechnologie, mits goed geïmplementeerd, een vitaal hulpmiddel kan zijn voor meer transparantie en meer vertrouwen in verkiezingen. Uiteindelijk dragen geloofwaardigere verkiezingen bij aan sociale, economische en politieke stabiliteit van democratieën."

Smartmatic
PR Contact: