IDTechEx: kruisbestuiving tussen motoren en e-bikes goed voor miljarden dollars

CAMBRIDGE, England--()--Het nieuwe rapport van IDTechEx, Electric Motorcycles and Three Wheel Electric Vehicles 2015-2025, laat zien dat er gaten vallen in de markt voor elektrische motorfietsen en hun varianten met drie wielen, die goed zijn voor een markt van enkele miljarden dollars. Een van die kloven zit tussen hoogwaarde motoren en fietsen.

Trafecta Mobility kondigde in maart bijvoorbeeld een combinatie van een e-bike en e-motor aan. Het bedrijf voerde gesprekken met de Nederlandse krijgsmacht over de levering van het vervoersmiddel voor vredesoperaties. Met een motor van vier kilowatt, 14 naafversnellingen in een Rohlof Speedhub en een versnellingsmechaniek van SmeshGear bereikt de gemotoriseerde fiets snelheden tot 70 kilometer per uur, maar het voertuig heeft ook een pedaalsysteem. Daarmee is dit product een echte crossover tussen e-bikes en e-motoren.

IDTechEx
Teresa Henry