OpenGate Capital rondt verkoop Kotkamills af

LOS ANGELES--()--Opengate Capital, een mondiale private-equityfirma, heeft vandaag de verkoop van Kotkamills Oy aan MB Funds voltooid. MB Funds is een private-equityfirma met een focus op overnames in de Noordse landen. Kotkamills, gelegen in de Finse stad Kotka, is een fabrikant van speciale papiersoorten en andere producten op houtbasis. De financiële voorwaarden voor de transactie zijn niet openbaar gemaakt.

Kotkamills, dat in juli 2010 werd overgenomen van Stora Enso, staat voor een van de meest complexe carve-outs en transities van OpenGate. Nadat het bedrijf eenmaal in handen van OpenGate was gevallen, lanceerde de investeerder een plan om Kotkamills' vijf rechtspersonen samen te voegen in één bedrijf. Daarnaast zette OpenGate geheel nieuwe afdelingen voor IT, HR, financiën, thesaurie, inkoop, verkoop en logistiek op. Deze onderdelen opereerden onafhankelijk van moederbedrijf Stora Enso.

OpenGate Capital Business Development Contact
Joshua Adams