SES en Digicel doneren satellietdiensten voor hulp Vanuatu

LUXEMBOURG--()--Nadat orkaan Pam een verwoestend effect op Vanuatu heeft gehad, hebben SES S.A. en Digicel Pacific Limited satellietcapaciteit en apparatuur gedoneerd. Daarmee herstellen ze vitale communicatienetwerken in de Zuid-Pacifische archipel.

Digicel gebruikt capaciteit aan boord van SES' kunstmaan NSS-9 op 177 graden westerlengte om communicatienetwerken op de eilanden te herstellen en reddingsacties en wederopbouwactiviteiten te optimaliseren. In Vanuatu zijn communicatienetwerken aan de grond beschadigd en in sommige gevallen onherstelbaar verwoest.

"Gezien de omvangrijke schade in Vanuatu, zetten humanitaire organisaties zich in om zo snel mogelijk voedsel, water en andere benodigdheden te leveren. Herstel van communicatienetwerken versnelt dit proces en helpt de inwoners van Vanuatu, die zodoende contact kunnen opnemen met vrienden over de hele wereld", zei Michael Murphy, ceo van Digicel in Pacifisch-Aziƫ. "We bedanken onze partners van SES voor hun nauwe samenwerking, snelle reactie en hulp in deze moeilijke tijd."

SES S.A.
Markus Payer