Intertek breidt ISO 17025-kwaliteitsaccreditatie uit ter ondersteuning van het verbeteren van binnenluchtkwaliteit in voertuigen

GELEEN, Nederland--()--Intertek, een toonaangevende leverancier van oplossingen op het gebied van kwaliteit en veiligheid wereldwijd, heeft een uitbreiding verwezenlijkt van de ISO 17025-accreditatie voor laboratoriumtests voor vluchtige organische stoffen (VOS)1) ter ondersteuning van veiligheid en innovatie in de automobielindustrie.

Een groeiende vraag naar veilige, innovatieve en lichtgewicht materialen in de automobielindustrie leidt tot een nieuwe en groeiende belangstelling voor screening en meting van vluchtige organische stoffen die door kunststof auto-onderdelen worden uitgestoten. Om te kunnen aantonen dat is voldaan aan de kwaliteits- en veiligheidsnormen, vragen autofabrikanten om accurate en robuuste tests door een bevoegd laboratorium dat ISO 17025 geaccrediteerd is om naleving te garanderen.

ISO 17025 is een industrienorm die de bevoegdheid van een laboratorium controleert. Het polymeer testlaboratorium van Intertek in Geleen, Nederland, heeft vele jaren een groot aantal tests onder deze accreditatie gehad. Door deze accreditatie uit te breiden tot het testen van VOS alsmede een aantal nieuwe mechanische tests, is Intertek goed gepositioneerd om aan de behoeften van de wereldwijde automobielindustrie te voldoen. VOS-testen voor de automobielindustrie worden ook aangeboden door de ISO-17025-geaccrediteerde Intertek-faciliteiten in de VS in San Antonio, Texas, Grand Rapids, Michigan en Shanghai, China.

Intertek heeft een aantal jaren testdiensten voor veiligheid geleverd aan de automobielindustrie. Deze hebben betrekking op het interieur van auto's, elektrische/hybride voertuigen, oplaadcomponenten, telematicatoepassingen voor de automobielindustrie en after-market onderdelen. Automotive Materials Business Consultant van Intertek, Frank Huijnen zei: "Belangrijke industriƫle en zakelijke trends zijn gericht op materiaalinnovatie voor veilige, duurzame en lichtgewicht materialen met lage VOS-uitstoot. Intertek heeft haar ISO 17025-accreditatie uitgebreid zodat we kunnen voldoen aan de eisen van onze wereldwijde klanten in de automobielindustrie om hen te helpen de veiligheid en naleving van hun materialen te verzekeren."

Intertek heeft meer dan 20 jaar ervaring in het ondersteunen van bedrijven die polymeer of kunststof componenten gebruiken met geavanceerde laboratorium- en adviesdiensten. De polymeeringenieurs, chemici en deskundigen op het gebied van regelgeving werken met de klanten om de ontwikkeling van polymeren voortdurend te verbeteren door geavanceerde analyses, probleemoplossing, proeffabrieken voor spuitgieten, filmextrusie en proefprojecten voor compounderen. Met deze expertise ondersteunt Intertek de ontwikkeling van nieuwe en innovatieve polymeerproducten voor talloze toepassingen waaronder automobiel-, luchtvaart- en consumentenproducten.

Verdere informatie:

1: Intertek heeft haar ISO 17025-accreditatie uitgebreid tot laboratoriumtesten van vluchtige organische stoffen volgens VDA275 en VDA278 normen. VDA staat voor het Duitse Quality Management System (QMS) van de automobielindustrie (Verband der Automobilindustrie, Duitsland). Het toepassingsgebied van deze capaciteiten kan in detail worden doorgenomen op de Nederlandse website Raad van Accreditatie ('RvA') onder referentienummer: L377.

www.intertek.com/polymers

Over Intertek

Intertek (ITRK.L) is een toonaangevende leverancier van oplossingen op het gebied van kwaliteit en veiligheid en levert diensten aan een groot aantal bedrijfstakken over de hele wereld. Van auditen en inspectie tot testen, kwaliteitsborging en certificering, de mensen van Intertek zijn toegewijd aan het toevoegen van waarde aan de producten en processen van klanten, om hun succes op de wereldmarkt te ondersteunen. Intertek heeft de expertise, hulpbronnen en het wereldwijde bereik om haar klanten te ondersteunen door middel van een netwerk van ruim 1.000 laboratoria en kantoren en ruim 38.000 medewerkers in meer dan 100 landen in de hele wereld. Ga naar www.intertek.com.

Intertek
Frank Huijnen, Automotive Materials Business Consultant