Ascom ondersteunt nu RTLS voor een verbeterde efficiëntie in de zorg

GÖTEBORG, Zweden--()--Ascom, een toonaangevende leverancier van ICT-oplossingen in de gezondheidszorg, kondigt de gecertificeerde integratie met de meest gangbare RTLS-systemen (real-time location systems) om een optimale interoperabiliteit te bereiken. Door RTLS-systemen in de Ascom Unite Messaging Suite® te integreren, kan Ascom de realtime locatiegebonden event-messaging nu uitbreiden naar mobiele apparaten en smartphones om zorgverleners mogelijkheden voor een snellere besluitvorming te bieden.

In een moderne zorgomgeving bieden RTLS-systemen kritische informatie over de locaties van personeel, middelen en patiënten. RTLS-systemen zijn een belangrijk hulpmiddel om de zorg voor de patiënt te optimaliseren en werkprocessen te stroomlijnen. Locatie-gerelateerde berichten stellen zorgverleners in staat om sneller in te spelen op gebeurtenissen die hun onmiddellijke aandacht vereisen.

Ascom Unite Messaging Suite ondersteunt interactieve messaging bij RTLS-gebeurtenissen zoals het opvolgen van de locaties van patiënten en personeel. In combinatie met het Ascom Telligence Nurse Call-systeem kan de registratie van de aanwezigheid van verplegend personeel in de kamers op de patiëntenafdeling, het in- en uitschakelen van verlichting en de annulering van oproepen geautomatiseerd worden. Bovendien kan Ascom Unite een "assistentieverzoek" naar een collega sturen door een druk op één voorgeprogrammeerde knop op de RTLS-badge. Deze intelligente integratie biedt zorgpersoneel betere informatie en stroomlijnt de werkprocessen.

Tom McKearney, VP Global Product Line Unite Solutions, Ascom Wireless Solutions, zegt daarover:

"Onze geavanceerde RTLS-integratie leidt tot een consistentere benadering van de informatievoorziening voor zorgverleners. Het helpt bij de prioriteitenstelling en optimaliseert de zorg. Wij zijn overtuigd dat dit soort partnerschappen een belangrijke bijdrage leveren aan de opbouw van effectieve ecosystemen voor zorgverleners."

ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) is een toonaangevende leverancier van innovatieve communicatie-oplossingen en geïntegreerde workflow-intelligence voor ziekenhuizen, de ouderenzorg, organisaties die zelfstandig wonen faciliteren en andere activiteitensegmenten waar missiekritische communicatie van essentieel belang is. Wereldwijd zijn ca. 100.000 systemen geïnstalleerd. Het bedrijf biedt een breed scala van spraakoplossingen en professionele messaging-oplossingen die de klanten een toegevoegde waarde bieden door hun missiekritische communicatieprocessen te ondersteunen en te optimaliseren. Deze oplossingen zijn gebaseerd op mobiele telefonie, VoWiFi, IP-DECT, Nurse call en pagingtechnologieën die via Ascom Unite op een intelligente manier in bestaande systemen van bedrijven worden geïntegreerd. De onderneming heeft vestigingen in 13 landen en heeft wereldwijd 1.200 medewerkers in dienst. Het in 1955 opgerichte en in Göteborg, Zweden, gevestigde Ascom Wireless Solutions maakt deel uit van de Ascom Group, een aan de Zwitserse beurs genoteerde onderneming (ASCN:SIX).

Bezoek voor verdere informatie www.ascom.com/ws of neem contact op met:
Ascom
Tom McKearney, VP, Global Product Line Unite Solutions
Telefoon: + 1 919 234 25 07
E-mail: tom.mckearney@ascomwireless.com

Release Summary

Ascom announces certified integration with leading RTLS (real-time location systems) to ensure the highest level of interoperability.

Bezoek voor verdere informatie www.ascom.com/ws of neem contact op met:
Ascom
Tom McKearney, VP, Global Product Line Unite Solutions