Ascom stöder nu RTLS för effektivare arbetsflöden inom vården

GÖTEBORG, Sverige--()--Ascom, en ledande leverantör av IKT-lösningar för hälso- och sjukvården, meddelar att man nu har en certifierad integration med ledande RTLS-system (lokaliseringssystem i realtid) för att garantera bästa kompatibilitet. Genom RTLS-integreringen med Ascom Unite Messaging Suite® kan Ascom nu skicka platsbaserade meddelanden om händelser i realtid till mobila enheter som t.ex. smartphones, vilket gör att vårdgivare kan fatta snabbare beslut.

I en modern vårdmiljö ger RTLS viktig information om var personal, patienter och värdefulla tillgångar befinner sig. RTLS-system är ett viktigt verktyg för att optimera leveransen av patientvård och effektivisera arbetsflödena. Platsbaserade meddelanden gör att mobila vårdgivare kan reagera snabbare på akuta händelser.

Ascom Unite Messaging Suite stödjer interaktiva meddelanden på RTLS-händelser som t.ex. var patienter, personal och värdefull utrustning befinner sig. Vid användning tillsammans med Ascoms plattform går det att automatisera processor, effektivisera arbetsflödena och ge bättre information till vårdgivarna.

Tom McKearney, VD för Global Product Line Unite Solutions hos Ascom Wireless Solutions berättar:

"Vår avancerade RTLS-integration ger tillförlitligare leveranser av information till vårdgivarna och hjälper dem att prioritera sina uppgifter och optimera vården. Vi tror att denna typ av samarbeten är en viktig komponent för att skapa effektiva ekosystem för vårdgivarna".

OM ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) är en ledande leverantör av innovativa kommunikationslösningar som skapar integrerade intelligenta arbetsflöden för sjukhus, äldreomsorg och egna boenden och andra affärsområden där verksamhetskritisk kommunikation är av avgörande betydelse. Cirka 100 000 system har installerats över hela världen. Bolaget erbjuder ett brett urval av professionella lösningar för telefoni- och meddelandehantering som skapar värde för kunderna genom att stödja och optimera deras verksamhetskritiska processer. Lösningarna är baserade på VoWiFi, IP-DECT samt teknik för personsökning och patientanrop, vilka är integrerade i befintliga system via Ascom Unite. Bolaget har dotterföretag i 13 länder och 1 200 medarbetare. Ascom Wireless Solutions grundades 1955, har sitt huvudkontor i Göteborg och tillhör Ascom-koncernen som är noterad på den Schweiziska börsen (ASCN:SIX).

För mer information besök www.ascom.com/ws eller kontakta:
Ascom
Tom McKearney, VD för Global Product Line Unite Solutions
Telefon: + 1 919 234 25 07
E-post: tom.mckearney@ascomwireless.com

Release Summary

Ascom announces certified integration with leading RTLS (real-time location systems) to ensure the highest level of interoperability.

För mer information besök www.ascom.com/ws eller kontakta:
Ascom
Tom McKearney, VD för Global Product Line Unite Solutions