Ascom støtter nå RTLS for økt effektivitet innen helsevesenet

GÖTEBORG, Sverige--()--Ascom, en ledende leverandør av IKT-løsninger til helsevesenet, kunngjør sertifisert integrering med RTLS (Real Time Location Systems) for å sikre høyest mulig nivå av samtrafikk. Ved å integrere RTLS med Ascom Unite Messaging Suite®, kan Ascom nå utvide sanntids-meldingsformidling til mobile enheter, inkludert smarttelefoner. Dermed blir det mulig for helsepersonell å ta raskere avgjørelser.

I et moderne pleiemiljø vil RTLS bidra med viktig informasjon om plassering av materiell, ansatte og pasienter. RTLS er et viktig verktøy for å optimalisere pasienthåndteringen og strømlinjeforme arbeidsprosessene. Lokasjonsbaserte meldinger gjør at mobilt helsepersonell kan reagere raskere på hendelser som krever umiddelbare tiltak.

Ascom Unite Messaging Suite støtter interaktive meldinger ved RTLS-hendelser, som flytting av verdifullt materiell, pasientsporing og personalets plassering. Sammen med Ascoms plattform kan prosesser automatiseres, arbeidsflyt effektiviseres og pleierne kan få bedre informasjon.

Tom McKearney, VP Global Product Line Unite Solutions, Ascom Wireless Solutions sier:

«Den avanserte RTLS-integrasjonen gir en mer konsekvent fremgangsmåte når det gjelder å sende informasjon til pleiepersonell, og hjelper dem med å prioritere oppgavene og optimalisere pleien. Vi tror at samarbeid som dette er en viktig del når man vil bygge et effektivt økosystem for helsepersonell.»

OM ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) er en ledende leverandør av innovative kommunikasjonsløsninger for integrerte arbeidsprosesser for segmenter som sykehus eldreomsorg og på andre områder der virksomhetskritisk kommunikasjon er viktig. Nærmere 100 000 systemer er installert på verdensbasis. Selskapet tilbyr et bredt utvalg profesjonelle telefoni- og meldingssystemer, og genererer verdi for kundene ved å støtte og optimalisere deres virksomhetskritiske prosesser. Løsningen er basert på mobil,- VoWiFi-, IP-DECT-, personsøk- og pasientsignalteknologi, smart integrert via Ascom Unite til eksisterende virksomhetssystemer. Selskapet har datterselskaper i 13 land, og 1200 ansatte globalt. Ascom Wireless Solutions ble etablert i 1955 og har hovedkontor i Göteborg. Selskapet er en del av Ascom Group, som er børsnotert i Sveits (ASCN:SIX).

For mer informasjon, besøk www.ascom.com/ws eller kontakt:
Ascom
Tom McKearney, VP, Global Product Line Unite Solutions
Tel: + 1 919 234 25 07
E-post: tom.mckearney@ascomwireless.com

Release Summary

Ascom announces certified integration with leading RTLS (real-time location systems) to ensure the highest level of interoperability.

For mer informasjon, besøk www.ascom.com/ws eller kontakt:
Ascom
Tom McKearney, VP, Global Product Line Unite Solutions