Kernbrandstof Westinghouse presteert perfect in Zuid-Oekraïense kerncentrale

KIEV, Ukraine--()--Westinghouse Electric Company heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn kernbrandstof VVER-1000 zonder enige problemen drie splijtstofcycli heeft doorstaan bij de jaarlijkse inspectie van zijn fabriek voor splijtstofelementen in Zuid-Oekraïne. De inspectie van zes splijtstofelementen door afgevaardigden van de kernreactor SE AtomRemonsServie en Westinghouse vond plaats tussen 15 februari en 1 maart 2015. De resultaten zijn vervolgens geverifieerd en gevalideerd door de Oekraïense inspectie voor kernreactoren. In de komende dagen worden 42 splijtstofelementen van Westinghouse in Unit 3 van de Zuid-Oekraïense kerncentrale geladen. Westinghouse leverde deze elementen in november 2014.

Westinghouse Europe, Middle East & Africa
Hans Korteweg
+32 (0)2 645-7162 (office)
+32 (0)479-75-13-60 (mobile)