Panasonics niet-oplaadbare batterijen in ruimtesonde Hayabusa2

BR series cylindrical lithium primary batteries mounted in "Hayabusa2" (Photo: Business Wire)

OSAKA, Japan--()--De ruimtesonde voor asteroïdeverkenningen Hayabusa2 is uitgerust met Panasonics niet-oplaadbare lithiumbatterijen. In de sonde, die op 3 december 2014 werd gelanceerd, zijn drie modellen uit de BR-serie van niet-oplaadbare cilindrische lithiumbatterijen met lange houdbaarheidsdatum geplaatst. Dit type batterij zat eerder in de ruimtesonde Hayabusa, die in 2010 landde op aarde. Deze keer ondersteunen de batterijen de missie van de Hayabusa2 van in totaal 5,240,000,000 kilometer. De batterijen dienen als energiebron voor vier instrumenten aan boord van het ruimtevaartuig: een signaaltransmitter voor het verzamelen van monsters die worden teruggezonden naar aarde, een botslichaam dat een kunstmatige krater slaat voor winning van ondergrondse materialen van de asteroïde, een camera die het slaan van de krater filmt en een instrument voor metingen van vlieggegevens van de capsule die terugkeert naar de dampkring.

Panasonic Corporation
Global Communication Group