Ferring lanceert CORTIMENT MMX in Europa voor behandeling colitis ulcerosa en presenteert nieuwe onderzoeksresultaten

SAINT PREX, Switzerland--()--Ferring Pharmaceuticals heeft vandaag de Europese lancering van CORTIMENT MMX (budesonide) aangekondigd. CORTIMENT MMX is de eerste en enige oraal toegediende budesonidebehandeling van actieve milde tot gematigde colitis ulcerosa waarvoor mesalazine niet toereikend is gebleken.

Tegelijkertijd wijzen nieuwe resultaten van het CONTRIBUTE-onderzoek uit dat de toevoeging van 9 miligram CORTIMENT MMX significant effectiever is dan een placebo voor het induceren van endoscopische remissie bij patiënten met colitis ulcerosa die ondanks 5-ASA-therapie een opleving van de ontsteking ervaren. De onderzoeksdata werden vandaag gepresenteerd tijdens het tiende Congress of the European Crohn's and Colitis Organisation (ECCO).

“De nieuwe data bevestigen de effectiviteit en veiligheid van CORTIMENT MMX in een gecontroleerde omgeving die overeenkomt met de klinische praktijk”, zei David Rubin, hoogleraar geneeskunde en hoofdauteur van CONTRIBUTE. “CORTIMENT MMX is een belangrijke nieuwe behandeloptie voor milde tot gematigde colitis ulcerosa.”

Ferring Pharmaceuticals
Patrick Gorman