Voldoende aanmeldingen voor onderzoek Gore REDUCE

FLAGSTAFF, Ariz.--()--W.L. Gore & Associates (Gore) heeft vandaag bekendgemaakt dat er voldoende aanmeldingen zijn voor het klinische onderzoek Gore REDUCE. Dit prospectieve, gerandomiseerde, multinationale en op meerdere plekken uitgevoerde onderzoek is bedoeld om de veiligheid en effectiviteit van de GORE HELEX Septal Occluder en GORE Septal Occluder bij het dichten van een atriumseptumdefect aan te tonen. Het onderzoek is daarbij gericht patiënten met een verleden van cryptogene beroertes of een tia (transient ischaemic attack).

"Nu de aanmeldingsfase is afgerond, zijn we een stap dichter bij de levering van extra bewijs voor de beste behandeling van patiënten met een atriumseptumdefect die een beroerte hebben gehad", zei Scott Kasner, hoogleraar neurologie en hoofd van het Comprehensive Stroke Center van de University of Pennsylvania. "Eerder onderzoek zorgde voor substantiële onzekerheid over de rol die dichting van een atriumseptumdefect speelt in de verlaging van het risico op terugkerende beroertes. We zijn er zeker van dat onze rigoureuze aanpak bij de selectie van patiënten en het geoptimaliseerde ontwerp van REDUCE robuuste en betrouwbare gegevens opleveren."

Chempetitive Group voor W.L. Gore & Associates
Kena Hudson of Patrick French