Arthur D. Little utser ny VD i Norden som en del av tillväxtstrategin

STOCKHOLM--()--Arthur D. Little (ADL, etablerat 1886), ett globalt managementkonsultföretag som länkar strategi, innovation och transformation i teknikintensiva branscher, tillkännagav idag utnämningen av Petter Kilefors som VD för ADL i Norden. Uppdraget för Petter blir att leda ADL i Norden på dess tillväxtresa. Petter kommer i sin nya roll rapportera direkt till ADLs globala styrelseordförande och koncernchef Ignacio Garcia-Alves.

I en kommentar till utnämningen säger Petter "Arthur D. Little har ett förstklassigt, marknadsledande team som arbetar med lokala och multinationella klienter i privat och offentlig sektor. Jag tar över i en spännande tid. Organisationer i Norden söker allt oftare kvalitetsrådgivare som bemästrar kombinationen av strategiska och innovativa frågeställningar för konkurrenskraft, tillväxt och effektivitet”.

Efter att ha börjat på ADL 1997 befordrades Petter på rekordtid, vid 28 års ålder, till den yngsta Partnern någonsin. Han har varit en av ADLs mest efterfrågade rådgivare i en mängd komplicerade frågeställningar och sektorer. Petter uppmärksammades tidigt på Veckans Affärers lista över unga framtidsnamn och har sedan många år innehaft rollen som Global Practice Leader för ADLs Strategi & Organisations-practice med verksamhet i ett 25-tal länder.

Petter ersätter Bo Lenerius, som har varit VD för ADL i Norden under de senaste 15 åren. Bo är kvar i den nordiska ledningsgruppen och medlem i ADLs globala styrelse och företagsledning, men kommer ägna merparten av sin tid till affärer och klientutveckling.

Bo Lenerius tillägger, "Petter är en exceptionell rådgivare, med djup kunskap om investerarmiljön, strategi och innovationsfrågor och bolagsstyrning. Jag ser fram emot fortsatt samarbete med att utveckla firman för våra klienters bästa och stärka vår position i Göteborg som är min bas."

Petter har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm och Rotterdam School of Management och deltar bland annat som föreläsare vid Handels och KTH.

För ytterligare information, besök www.adl.com.

Arthur D. Little AB
Petter Kilefors
Managing Partner, CEO
T: +46 8 50 30 65 42
M: +46 708 83 00 42
E: kilefors.petter@adlittle.com
Bo Lenerius
T: +46 31 758-1085
M: +46 705 280685
E: lenerius.bo@adlittle.com

Release Summary

Arthur D. Little today announced the appointment of Petter Kilefors as Managing Partner and CEO of ADL in the Nordic.

Arthur D. Little AB
Petter Kilefors