PSE introduceert gCOAS voor computerberekeningen van orale absorptie

LONDON--()--Process Systems Enterprise (PSE), een bedrijf in geavanceerde procesmodellering, heeft vandaag op de Drug Development and Formulation Summit in Düsseldorf zijn nieuwe gCOAS-product voor computerberekeningen van de orale absorptie gepresenteerd.

gCOAS is een analysetool waarmee men de absorptie van medicijnen in menselijke darmen bij verschillende medicijnsamenstellingen, productformules en omstandigheden voorspelt. Het voorziet wetenschappers van een hulpmiddel dat hen in staat stelt gemakkelijk en snel inzicht te krijgen in het effect van nieuwe formules. Het uiteindelijke doel is de ontwikkeling van een goede doseringsvorm in termen van de hoeveelheid nieuwe, actieve farmaceutische ingrediënten (API), de partikelverdeling van API-kristallen en andere relevante eigenschappen.

In het kader van de Systems-based Pharmaceutics (SbP)-alliantie heeft PSE samen gCOAS samen met Pfizer ontwikkeld.

Process Systems Enterprise
Kate Burness