Gilead maakt promoties van leidinggevenden bekend

FOSTER CITY, Californië--()--Gilead Sciences, Inc. (Nasdaq: GILD) kondigde vandaag de promotie aan van Andrew Cheng, MD, PhD tot Executive Vice President, HIV Therapeutics and Development Operations, en van Taiyin Yang, PhD, tot de rol van Executive Vice President, Pharmaceutical Development and Manufacturing. Dr. Cheng en Dr. Yang zullen beide toetreden tot de senior leidinggevende commissie van Gilead.

Dr. Cheng trad in 1999 bij Gilead in dienst. Hij heeft leiding gegeven aan de klinische ontwikkelingsactiviteiten van de ontwikkelingsprogramma's van het bedrijf op het gebied van HIV/AIDS. Hij werd in 2009 aangesteld als Senior Vice President, HIV Therapeutics and Development Operations, en kreeg bijkomende verantwoordelijkheden voor biometrie, klinische operaties, klinische farmacologie, de veiligheid van geneesmiddelen en de volksgezondheid, projectmanagement en regelgevende zaken. Dr. Cheng rapporteert aan Norbert Bischofberger, PhD, Executive Vice President, Research and Development en Chief Scientific Officer. Voordat Dr. Cheng bij Gilead toetrad, werd hij opgeleid in de interne geneeskunde aan de Universiteit van Californië, Los Angeles. Hij behaalde zijn medische graad en promoveerde in cellulaire en moleculaire biologie aan de Columbia University en hij verkreeg zijn bachelordiploma aan de Johns Hopkins University.

Dr. Yang trad in 1993 bij Gilead in dienst en werd in 2005 gepromoveerd tot Senior Vice President. In haar nieuwe uitgebreide functie is Dr. Yang verantwoordelijk voor het beheer van farmaceutische ontwikkeling, analytische operaties, laboratoriuminformatie, kwaliteitsgarantie en productie van zowel klinische als commerciële werkzame stoffen en geneesmiddelen. Zij rapporteert aan Dr. Bischofberger en aan John Milligan, PhD, President en Chief Operating Officer. Voordat ze bij Gilead toetrad, was Dr. Yang Director of Analytical Chemistry bij Syntex. Dr. Yang behaalde haar bachelordiploma in scheikunde aan de National Taiwan University en promoveerde in organische chemie aan de University of Southern California.

"Andrew en Taiyin hebben beide blijk gegeven van leiderschap om groepen bij elkaar te brengen en de ontwikkeling en productie van producten te versnellen, waardoor het bedrijf patiënten die hulp nodig hebben sneller kan bereiken", aldus Dr. Bischofberger. "Zij zijn expert in hun vakgebied en hebben geholpen om teams te bouwen die efficiënt en zeer productief zijn. Deze promoties vormen een erkenning van hun prestaties en toewijding aan het brengen van innovatieve nieuwe behandelingen naar patiënten over de hele wereld."

Over Gilead Sciences

Gilead Sciences is een biofarmaceutisch bedrijf dat innovatieve therapieën ontdekt, ontwikkelt en op de markt brengt voor medische behoeften waar nog geen oplossingen voor zijn. De missie van het bedrijf is om wereldwijd de zorg te verbeteren voor patiënten die aan levensbedreigende ziekten lijden. Gilead heeft bedrijven in meer dan 30 landen wereldwijd en het hoofdkantoor is gevestigd in Foster City, Californië.

Meer informatie over Gilead Sciences is te vinden op de website van het bedrijf www.Gilead.com, door Gilead te volgen op Twitter (@GileadSciences) of te bellen met Gilead Public Affairs: +1-800-GILEAD-5 of +1-650-574-3000.

Gilead Sciences, Inc.
Patrick O’Brien, +1 650-522-1936 (Investeerders)
Amy Flood, +1 650-522-5643 (Media)

Gilead Sciences, Inc.