Kulicke & Soffa verwerft Assembléon's groeiende portfolio van geavanceerde behuizingsoplossingen en penetratiepotentieel voor de bediende markt

SINGAPORE--()--Kulicke and Soffa Industries, Inc. (NASDAQ: KLIC) ("Kulicke & Soffa", "K&S" of the "Company") kondigde vandaag aan dat het een definitieve overeenkomst heeft gesloten voor de aankoop van een aandelenbelang van 100% in Assembléon B.V., waarvoor $98 miljoen in contanten is betaald. Assembléon is toonaangevende leverancier van technologische oplossingen en biedt assemblageoplossingen, processen en diensten voor de automobielsector en de industriële en geavanceerde behuizingsmarkten.

Bruno Guilmart, president en CEO van Kulicke & Soffa, zei, “Het doet ons een enorm genoegen Assembléon en zijn talentvolle werknemers welkom te heten in de K&S- familie. De huidige oplossingen en technologische capaciteiten van Assembléon zijn strategisch heel aantrekkelijk en stellen ons in staat dit potentieel verder te benutten op de geavanceerde behuizingsmarkt. Assembléon heeft een diepgewortelde geschiedenis van vernieuwing en een uitgebreide portfolio van oplossingen. Samen met zijn toonaangevende procescapaciteiten en belangrijke deelname in de automobiel- en industriële sector levert het bedrijf diensten aan een solide klantenbestand. Onze bedrijfsculturen van technologie en marktleiderschap ondersteunen aanvullende kernbedrijven en verhogen onze gezamenlijke aanwezigheid op snelgroeiende markten.”

Jeroen de Groot, Chief Executive Officer van Assembléon, verklaarde, “Assembléon verheugt zich om Soffa’s intensieve netwerk voor de verkoop, distributie en diensten, en zijn geconsolideerde klantenbetrekkingen en bewezen expertise in interconnect-producten ten volle te benutten voor een verdere groei in de geavanceerde behuizingssector. De solide principes van the Company zullen dienen als katalysator om onze productontwikkeling op te schroeven en ons serviceaanbod nog verder uit te breiden. Deze voor beide bedrijven winnende propositie schept de voorwaarden voor een belangrijke ontwikkeling van de behuizingen voor de halfgeleiderindustrie.”

Assembléon anticipeert op dit moment voor 2014 een omzet van ongeveer $90 miljoen. Kulicke & Soffa wil deze acquisitie sluiten per 15 januari en verwacht dat deze transactie in het eerste jaar aan de winst zal bijdragen.

Informatie over conferentiegesprekken

De leden van het uitvoerende team van Kulicke & Soffa zullen extra informatie over deze transactie verschaffen door middel van een conferentiegesprek en webuitzending die plaats zal vinden op 5 januari, om 12 uur Nederlandse tijd/8am EST. Om aan dit conferentiegesprek deel te nemen, bel +1-877-465-1289 of vanuit het buitenland +1-201-689-8762. De live webuitzending en het presentatiemateriaal kunnen vóór het conferentiegesprek worden bekeken op: www.kns.com/investors/events.

De herhaling is beschikbaar vanaf ongeveer een uur na het gesprek tot en met 12 januari 2015, door gratis te bellen naar +1-877-660-6853 of vanuit het buitenland naar +1-201-612-7415, via het ID-nummer 13597605. De webuitzending zal ook worden herhaald op www.kns.com/investors/events.

Over Assembléon

Assembléon B.V., dat oorspronkelijk deel uitmaakte van Philips Electronics Nederland, levert assemblageapparatuur, processen en diensten voor de back-end-halfgeleidersmarkt. De machines van Assembléon hebben een duurzaam en nauwkeurig ontwerp voor een betrouwbare werking en bieden een oplossing voor de precieze Flip Chip-montage in combinatie met de snelle plaatsing van passieve componenten door middel van een enkele machine. Assembléon is met ruim dertig jaar ervaring pionier in de sector en geniet erkenning als toonaangevend leider met daadwerkelijke oplossingen. Assembléon is gevestigd in Veldhoven, Nederland, en heeft een uitgebreid verkoop- en ondersteuningsnetwerk wereldwijd. ( www.assembleon.com)

Over Kulicke & Soffa

Kulicke & Soffa (NASDAQ: KLIC) is vooraanstaand leider in het ontwerp en de fabricatie van apparatuur voor het assembleren van halfgeleiders en LED-componenten. Als pionier in de sector biedt K&S al tientallen jaren eersteklas behuizingsplossingen aan zijn klanten. In de afgelopen jaren heeft K&S zijn productenaanbod uitgebreid door middel van strategische overnames, waarbij het wig-gebundelde apparatuur en een breder assortiment van uitbreidbare tools toevoegt aan zijn balgebundelde kernproducten. Gecombineerd met zijn grote ervaring in procestechnologie bevindt K&S zich in een uitstekende positie om zijn klanten te helpen de uitdaging aan te gaan voor het samenstellen van de nieuwe-generatie halfgeleider- en LED-apparatuur.( www.kns.com)

Waarschuwing met betrekking tot toekomstgerichte verklaringen

De toekomstgerichte verklaringen en onze vooruitzichten in het algemeen zijn onderhevig aan risico's en onzekerheden waardoor de werkelijke resultaten wezenlijk kunnen verschillen van welke zijn uiteengezet in de toekomstgerichte verklaringen. Deze omvatten maar zijn niet beperkt tot de risico's en onzekerheden in verband met de geanticipeerde acquisitie van Assembléon B.V. (“Assembléon”), waaronder: het onvermogen om de verwachte voordelen van de acquisitie ten volle ten uitvoer te brengen, of deze voordelen niet te kunnen uitvoeren binnen het hiervoor bepaalde tijdsbestek, mede ten gevolge van het verlies van klanten en/of werknemers; het eventuele onvermogen de activiteiten van Assembléon succesvol te integreren met onze activiteiten, of het onvermogen om deze integratie te volbrengen in het hiervoor bepaalde tijdsbestek; het onvermogen of het besluit de acquisitie niet ten uitvoer te brengen, of deze niet uit te voeren volgens een bepaalde tijdsperiode; of een mogelijke afleiding ten aanzien van de tijd en aandacht van het management. Voor meer informatie inzake deze risico's en onzekerheden, en extra risico's waaraan wij zijn blootgesteld, verwijzen wij naar de Risicofactoren beschreven in item 1A, deel I van het jaarrapport van the Company op formulier 10_K voor het jaar eindigend op 27 september 2014, en de volgende rapporten die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission worden ingediend.

Kulicke & Soffa Industries, Inc.
Sheila Frese
T: +1-949-399-2930
F: +1-949-660-0444
sfrese@kns.com
Joseph Elgindy
Investor Relations & Strategic Planning
T: +1-215-784-7518
F: +1-215-784-6180
jelgindy@kns.com

Kulicke & Soffa Industries, Inc.
Sheila Frese
T: +1-949-399-2930