Westinghouse en EDF tekenen brandstofcontract

PARIS--()--Westinghouse Electric Company heeft donderdag bekendgemaakt dat het een langetermijncontract heeft getekend over de levering van enkele duizenden tonnen brandstof voor de kernreactoren van Electricité de France (EDF). Het contract verlengt de huidige samenwerking, die eind 2014 teneinde loopt. Westinghouse is dankzij de nieuwe overeenkomst verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van de totale brandstofvoorziening van EDF.

Krachtens het contract produceert Westinghouse de nucleaire brandstof in zijn faciliteiten in het Zweedse Västerås, de Britse stad Springfields en via de European Fuel Group in de fabriek Enusa in de Spaanse stad Juzbado. Westinghouse verleent via zijn bestaande infrastructuur in Frankrijk aanverwante diensten.

Westinghouse Europe, Middle East & Africa
Hans Korteweg, Communications Manager +32 (0)2 645-7162 (office)
+32 (0)479-75-13-60 (mobile)
kortewh@westinghouse.com