Xeltis haalt 27 miljoen euro op met financieringsronde

ZÜRICH, Zwitserland--()--Xeltis heeft 27 miljoen euro opgehaald met een overschreven Serie B-financieringsronde. Life Science Partners uit Amsterdam en Kurma Partners uit Parijs leidden de ronde, waaraan VI Partners uit het Zwitserse Zug en de huidige aandeelhouders van Xeltis deelnamen. Xeltis gebruikt het geld voornamelijk voor de financiering van vermarktingsactiviteiten voor zijn eerste product, een pulmonalisklep, en de ontwikkeling van de productpijplijn van het bedrijf. De vervangende pulmonalisklep is bedoeld voor de behandeling van de weesgeneesziekte van ernstige, aangeboren misvormingen aan het hart. Xeltis is een niet-beursgenoteerd bedrijf in medische apparatuur dat toegewijd werkt aan een nieuwe standaard in hartkleptransplantatie.

Genevensis Healthcare Communications
Danièle A. Castle
Email: daniele.castle@genevensis.com
Tel: + 41 79 202 6667

Release Summary

Xeltis, a privately-held medical device company in heart valve replacement and vascular surgery, has announced that it has raised EURO 27 million ((USD 34 million/CHF 32 million).

Genevensis Healthcare Communications
Danièle A. Castle