Ascom og AirStrip indgår partnerskab omkring streaming af hjertekardiogrammer

Adgang til ‘live’ EKG på smartphones gør det muligt for det kliniske personale at reagere hurtigere på patientovervågningsalarmer.

GOTEBORG, Sverige & SAN ANTONIO, Texas--()--Ascom har netop offentliggjort et partnerskab med amerikanske AirStrip®, som er en vigtig aktør inden for mobile kliniske løsninger til sundhedssektoren. Ved at kombinere deres respektive mobil-applikationer vil Ascom og AirStrip give det kliniske personale hurtigere adgang til streamede elektrokardiodiagrammer (EKG) og derved øge beslutnings- og reaktionshastigheden i forbindelse med patientovervågningsalarmer. I det øjeblik en patientovervågningsalarm modtages i Ascoms alarm app på smartphonen, kan sygeplejersken eller lægen med et enkelt tastetryk få adgang til patientens EKG i nær-realtid via AirStrip ONE® applikationen.

Det voldsomme antal af apps i sundhedssektoren betyder, at det kliniske personale i stigende grad udfordres, når de skal navigere rundt for at finde kritisk information. Ascom og AirStrip fjerner behovet for at navigere mellem apps med forskellige brugerflader og giver en væsentlig bedre brugeroplevelse.

-Ved at integrere vores mobil-applikationer kan vi levere kritisk information endnu hurtigere til det kliniske personale. Dette partnerskab har en fælles ambition om at styrke de kliniske workflows ved at forbedre adgangen til patientinformation, uanset hvor personalet befinder sig, siger Tom McKearney, VP Global Product Line Unite Solutions i Ascom

-AirStrip ONE platformen giver adgang til kliniske data når som helst og hvor som helst, så det kliniske personale kan være mobilt og samtidig træffe kritiske beslutninger for deres patienter. Partnerskabet mellem Ascom og AirStrip strømliner distributionen af klinisk information yderligere ved at koble den sammen med patientovervågningsinformation, hvorved patientsikkerheden styrkes, siger AirStrips administrerende direktør Matt Patterson, MD.

OM AIRSTRIP

AirStrip® (www.airstrip.com) udvikler og leverer mobile kliniske løsninger. Løsningerne er baseret på dyb klinisk ekspertise og har stærke rødder i mobilteknologi og dataintegration. AirStrips løsninger anvendes globalt og gør det muligt at udnytte det fulde potentiale i eksisterende systemer ved at tilbyde en komplet mobil løsning, som giver adgang til kritiske patientdata gennem hele patientforløbet. AirStrip har hovedsæde i San Antonio, Texas, og er understøttet finansielt af Dignity Health, St. Joseph Health, the Gary and Mary West Health Investment Fund, Sequoia Capital, Qualcomm, Inc., Leerink Partners, Hospital Corporation of America (HCA) og the Wellcome Trust. Kundelisten omfatter HCA, Texas Health Resources, Tenet Healthcare, Dignity Health, St. Joseph Health og Ardent Health Services.

OM ASCOM

Ascom er verdens førende leverandør af trådløse kommunikationsløsninger til bl.a. håndtering af alarmer og tidskritisk information herunder fx hjertestop-, traumealarmer og personsikring. Løsningerne er baseret på alarmsendere, personsøgere, smartphones og trådløs IP-telefoni. På verdensplan har Ascom installeret mere end 75.000 systemer på hospitaler og plejehjem, i industrien og psykiatrien samt i kriminalforsorgen.

Ascom Nordic er en del af Ascom Wireless Solutions, der ejes af den schweiziske, børsnoterede koncern Ascom (Swiss) AG. Koncernen har 13 datterselskaber med mere end 1200 ansatte. I Ascom Nordic er vi 120 medarbejdere, heraf 40 i Danmark. Læs mere på www.ascom.dk.

For mere information besøg www.ascom.com/ws eller www.airstrip.com eller kontakt:
Ascom Wireless Solutions
Gunny Kron, VD Global Marketing and Communications
Telefon: 031 – 55 94 51
E-post: gunny.kron@ascom.se
AirStrip
Chris Lato, Marketing Communications Manager
Telefon: + 1 608 219 7231 (USA)
E-post: chrislato@airstrip.com

Release Summary

Ascom and AirStrip Jointly Link Mobile Patient Monitor Alarms to Live Waveform Streaming Access, giving quicker access, via mobile devices, to live patient waveforms speeding up decision-making.

Ascom Wireless Solutions
Gunny Kron, VD Global Marketing and Communications
Telefon: 031 – 55 94 51
E-post: gunny.kron@ascom.se