Ascom og AirStrip inngår partnerskap om streaming av hjertekardiogrammer

Adgang til ‘live’ EKG på smarttelefoner gjør det mulig for klinisk personale å reagere hurtigere på pasientovervåkingsalarmer.

GOTHENBURG, Sweden & SAN ANTONIO, Texas--()--Ascom har nettopp annonsert et partnerskap med amerikanske AirStrip®, som er en viktig aktør innenfor mobile kliniske løsninger for helsevesenet. Ved å kombinere sine respektive mobil-applikasjoner, vil Ascom og AirStrip gi det kliniske personalet raskere tilgang til streamede elektrokardiodiagrammer (EKG), og dermed forbedre beslutningsprosesser og reaksjonshastighet for alarmer fra pasientovervåking. I det øyeblikket en alarm fra pasientovervåking er mottatt i Ascoms alarm-app i smarttelefonen, kan sykepleieren eller legen med et enkelt tastetrykk få tilgang til pasientens EKG i nær sanntid via Airstrip ONE® applikasjonen.

Den store antallet app-er i helsesektoren betyr at det kliniske personalet møter utfordringer når de må navigere rundt for å finne viktig informasjon. Ascom og AirStrip fjerner behovet for å navigere mellom app-er med forskjellig brukergrensesnitt, og gir en betydelig bedre brukeropplevelse.

-Ved å integrere våre mobil-applikasjoner, kan vi levere viktig informasjon enda raskere til det kliniske personalet. Dette samarbeidet har en felles ambisjon om å styrke den kliniske arbeidsflyten ved å forbedre tilgangen til pasientopplysninger, uavhengig av hvor personalet befinner seg, sier Tom McKearney, VP Global Product Line Unite Solutions Ascom.

-AirStrip ONE plattformen gir tilgang til kliniske data når som helst og hvor som helst, slik at klinisk personale kan være mobile og samtidig ta viktige beslutninger for sine pasienter. Samarbeidet mellom Ascom og AirStrip strømlinjeformer distribusjonen av klinisk informasjon ytterligere ved å koble den med informasjon fra pasientovervåking, noe som styrker pasientsikkerheten, sier AirStrips administrerende direktør Matt Patterson, MD.

OM AIRSTRIP

AirStrip® (www.airstrip.com) utvikler og leverer mobile kliniske løsninger. Løsningene er basert på dyp klinisk ekspertise og har sterke røtter i mobilteknologi og dataintegrasjon. AirStrips løsninger er i bruk globalt og gjør det mulig å utnytte det fulle potensiale i eksisterende systemer ved å tilby en komplett mobil løsning. Det gir adgang til kritiske pasientdata gjennom hele pasientforløpet. AirStrip har hovedsete i San Antonio i Texas, og er støttet finansielt av Dignity Health, St. Joseph Health, the Gary and Mary West Health Investment Fund, Sequoia Capital, Qualcomm, Inc., Leerink Partners, Hospital Corporation of America (HCA) og the Wellcome Trust. Kundelisten omfatter HCA, Texas Health Resources, Tenet Healthcare, Dignity Health, St. Joseph Health og Ardent Health Services.

OM ASCOM

Ascom er markedets ledende leverandør av trådløse kommunikasjonsløsninger til bl.a. håndtering av alarmer og tidskritisk informasjon, f.eks. hjertestans-, traumealarmer og personsikring. Løsningene er basert på alarmsendere, personsøkere, smarttelefoner og trådløs IP-telefoni. På verdensbasis har Ascom installert over 75 000 systemer på sykehus og sykehjem, i industrien, psykiatrien og kriminalomsorgen.

Ascom Nordic er en del av Ascom Wireless Solutions, som eies af det sveitsiske, børsnoterte konsernet Ascom (Swiss) AG. Konsernet har 13 datterselskaper med over 1200 ansatte. I Ascom Nordic er vi 120 medarbeidere, hvorav 35 i Norge. Les mer på www.ascom.no.

For mer informasjon besøk www.ascom.com/ws eller www.airstrip.com eller kontakt:
Ascom Wireless Solutions
Gunny Kron, VD Global Marketing and Communications
Telefon: 031 – 55 94 51
E-post: gunny.kron@ascom.se
AirStrip
Chris Lato, Marketing Communications Manager
Telefon: + 1 608 219 7231 (USA)
E-post: chrislato@airstrip.com

Release Summary

Ascom and AirStrip Jointly Link Mobile Patient Monitor Alarms to Live Waveform Streaming Access, giving quicker access, via mobile devices, to live patient waveforms speeding up decision-making.

Ascom Wireless Solutions
Gunny Kron, VD Global Marketing and Communications
Telefon: 031 – 55 94 51
E-post: gunny.kron@ascom.se