Ascom och AirStrip kopplar samman mobila patientlarm med EKG-kurvor i realtid

Mobila enheter ger snabbare tillgång till patientinformation i realtid, vilket gör att läkare och sjuksköterskor kan fatta snabbare och bättre beslut

GÖTEBORG, Sverige & SAN ANTONIO, Texas--()--Ascom Wireless Solutions och AirStrip® har inlett ett samarbete för att länka samman kliniska mobila applikationer för att ge snabbare tillgång till EKG-kurvor i realtid, påskynda beslut och korta svarstiden vid kritiska patienthändelser. När en sjuksköterska eller läkare får ett larmmeddelande via appen Ascom Unite Axess till sin smartphone, kan de med en enda knapptryckning få tillgång till EKG-kurvor i realtidtid via AirStrip ONE® applikationen.

Antalet sjukvårdsappar ökar ständigt och sjuksköterskor och läkare får allt svårare att navigera mellan dessa program för att se viktig information. Ascom och AirStrips samarbete gör att man inte behöver gå från app till app, vilket gör det mycket lättare att använda enheterna.

Tom McKearney, VD för Global Product Line Unite Solutions på Ascom berättar: "Ascom och AirStrip® har kopplat ihop sina mobila applikationer för att snabbare leverera verksamhetskritisk information. Samarbetet gör det mycket lättare att komma åt patientinformation och är ett bra exempel på hur vi tillsammans arbetar för att förbättra kliniska arbetsflöden."

"AirStrip ONE:s plattform och app gör att läkare och sjuksköterskor får tillgång till verksamhetskritisk klinisk information så att de kan fatta viktiga patientbeslut när som helst och var som helst", fortsätter Airstrips VD Matt Patterson. "Partnerskapet mellan Ascom och AirStrip kommer att ytterligare effektivisera leveransen av klinisk information där vården ges, vilket gör det möjligt att fatta snabbare och bättre beslut."

OM AIRSTRIP

AirStrip® (www.airstrip.com) erbjuder en komplett mobil lösning som ger läkare och sjukvårdspersonal tillgång till viktig klinisk information vilket gör att de kan ge en bättre vård. Företaget har djup klinisk kompetens och starka rötter i mobil teknik och dataintegration och leder den globala utvecklingen av sjukvårdssystem i en tid När branschen utvecklas i snabb takt. AirStrip har sitt huvudkontor i San Antonio, Texas, och ser till att sjukvårdvårdssystemen utnyttjas fullt ut med en komplett mobil lösning som ger tillgång till viktig patientdata och skapar kontinuitet i vården. AirStrip har finansiell support från Dignity Health, St. Joseph Health, ary and Mary West Health Investment Fund, Sequoia Capital, Qualcomm, Inc., Leerink Partners, Hospital Corporation of America (HCA) och Wellcome Trust. Bland AirStrips kunder finns HCA, Texas Health Resources, Tenet Healthcare, Dignity Health, St. Joseph Health and Ardent Health Services.

OM ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) är en ledande leverantör av trådlösa kommunikationslösningar för som företag och verksamheter inom bland annat sjukvård, äldrevård, Independent Living (IDL), tillverkningsindustrier, detaljhandel och hotell. Över 75 000 system har installerats hos stora företag över hela världen. Ascom Wireless Solutions erbjuder ett brett urval av professionella lösningar för telefoni- och meddelandehantering som skapar värde för kunderna genom att stödja och optimera de verksamhetskritiska processerna. Lösningarna är baserade på VoWiFi, IP-DECT, patientanrop och personsökningsteknik som är smart integrerat i befintliga system. Ascom har dotterföretag i 13 länder och 1 200 medarbetare över hela världen. Ascom Wireless Solutions grundades 1955, har sitt huvudkontor i Göteborg och tillhör Ascom-koncernen som är noterad på den Schweiziska börsen.

För mer information besök www.ascom.com/ws eller www.airstrip.com eller kontakta:
Ascom Wireless Solutions
Gunny Kron, VD Global Marketing and Communications
Telefon: 031 – 55 94 51
E-post: gunny.kron@ascom.se
AirStrip
Chris Lato, Marketing Communications Manager
Telefon: + 1 608 219 7231 (USA)
E-post: chrislato@airstrip.com

Release Summary

Ascom and AirStrip Jointly Link Mobile Patient Monitor Alarms to Live Waveform Streaming Access, giving quicker access, via mobile devices, to live patient waveforms speeding up decision-making.

Ascom Wireless Solutions
Gunny Kron, VD Global Marketing and Communications
Telefon: 031 – 55 94 51
E-post: gunny.kron@ascom.se