Ascom en AirStrip combineren alarmsignalen van mobiele patiëntmonitoren met live toegang tot golfvormstreaming

Snellere toegang tot live golfvorminformatie van patiënten, via mobiele apparaten, versnelt de besluitvorming door artsen en verpleegkundigen

GÖTEBORG, Zweden & SAN ANTONIO, Texas--()--Ascom Wireless Solutions en AirStrip® hebben bekend gemaakt te gaan samenwerken om applicaties van mobiele klinische apparatuur te koppelen, zodat sneller toegang kan worden verkregen tot live ECG-golfvormstreaming, wat leidt tot snellere besluitvorming en een kortere responstijd bij kritische patiëntgebeurtenissen. Als een verpleegkundige of arts via zijn Ascom Unite Axess smartphone-app een alarmbericht van een patiëntmonitor krijgt, kan hij of zij gemakkelijk en met één druk op de knop naar near-real-time golfvormstreaming navigeren via de AirStrip ONE®-applicatie.

Vanwege de explosieve groei van het aantal beschikbare zorgapps krijgen verpleegkundigen en artsen steeds vaker te maken met het probleem dat ze door de apps moeten navigeren om missiekritische informatie te bekijken. Dankzij deze gezamenlijke ontwikkeling wordt navigeren van de ene app naar de andere overbodig, waardoor de gebruikerservaring verbetert.

Tom McKearney, VP Global Product Line Unite Solutions, bij Ascom legt uit: 'Ascom en AirStrip® hebben hun respectieve mobiele applicaties stevig aan elkaar gekoppeld, zodat missiekritische informatie sneller bij de arts komt. Dit partnerschap bevordert de toegang tot patiëntinformatie onderweg en is een mooi voorbeeld van onze gezamenlijke inzet voor het verbeteren van klinische werkstromen.'

'Met het AirStrip ONE platform en de applicatie hebben verpleegkundigen en artsen, die mobiel moeten zijn, terwijl ze cruciale beslissingen nemen voor hun patiënten, overal en altijd toegang tot relevante klinische gegevens,' voegt AirStrip President Matt Patterson, MD eraan toe. 'Het partnerschap tussen Ascom en AirStrip zal de levering van klinische informatie op het moment van zorg verder stroomlijnen, waardoor snellere en beter gefundeerde besluitvorming mogelijk is op een manier die de resultaten voor de patiënt verbetert.'

OVER AIRSTRIP

AirStrip® (www.airstrip.com) biedt een volledige organisatiebrede mobiliteitsoplossing die leveranciers en gegevensbronnen herkent, en artsen in staat stelt de gezondheid van personen en populaties te verbeteren. Met een grondige klinische kennis en stevige wortels in mobiele technologie en data-integratie, versterkt AirStrip toonaangevende zorgsystemen wereldwijd, naarmate de branche zich in hoog tempo ontwikkeld. AirStrip, dat gevestigd is in San Antonio, Texas, zorgt dat zorgsystemen het volledige potentieel van hun bestaande investeringen in technologie kunnen benutten, met een complete mobiliteitsoplossing die toegang biedt tot cruciale patiëntgegevens in het gehele zorgtraject. AirStrip wordt ondersteund door investeringen van Dignity Health, St. Joseph Health, het Gary and Mary West Health Investment Fund, Sequoia Capital, Qualcomm, Inc., Leerink Partners, Hospital Corporation of America (HCA) en de Wellcome Trust. AirStrip mag visionaire organisaties als HCA, Texas Health Resources, Tenet Healthcare, Dignity Health, St. Joseph Health en Ardent Health Services tot zijn klantenbestand rekenen.

OVER ASCOM WIRELESS SOLUTIONS

Ascom Wireless Solutions (www.ascom.com/ws) is een toonaangevende aanbieder van on-site draadloze communicatie voor belangrijke sectoren zoals ziekenhuizen, ouderenzorg, zelfstandig wonen, industrie, beveiligde inrichtingen, detailhandel en hotels. Bij tal van vooraanstaande bedrijven over de hele wereld zijn in totaal al meer dan 75.000 systemen geïnstalleerd. De onderneming biedt een breed scala van spraak- en professionele berichtensystemen aan met toegevoegde waarde voor de klanten, doordat ze hun 'missiekritische' processen ondersteunen en optimaliseren. De oplossingen zijn gebaseerd op VoWiFi, IP-DECT, nurse call en pagingtechnologie, die handig geïntegreerd zijn in bestaande bedrijfssystemen. De onderneming heeft dochterondernemingen in 13 landen en wereldwijd 1.200 werknemers. Het in 1955 opgerichte en in Göteborg, Zweden gevestigde Ascom Wireless Solutions is onderdeel van de Ascom Group, die genoteerd is op de Swiss Stock Exchange.

Ga voor meer informatie naar www.ascom.com/ws of www.airstrip.com of neem contact op met:
Ascom Wireless Solutions
Gunny Kron, VP Global Marketing and Communications
Tel: +46 (0) 31 – 55 94 51
E-mail: gunny.kron@ascom.se
AirStrip
Chris Lato, Marketing Communications Manager
Tel: + 1 608 219 7231 (VS)
E-mail: chrislato@airstrip.com

Release Summary

Ascom and AirStrip Jointly Link Mobile Patient Monitor Alarms to Live Waveform Streaming Access, giving quicker access, via mobile devices, to live patient waveforms speeding up decision-making.

Ascom Wireless Solutions
Gunny Kron, VP Global Marketing and Communications
Tel: +46 (0) 31 – 55 94 51
E-mail: gunny.kron@ascom.se