Consumer Health van Merck debatteert over toekomst van zelfzorgmedicijnen

DARMSTADT, Duitsland--()--De afdeling Consumer Health van Merck heeft woensdag een debat over de toekomst van zelfzorgmedicijnensector georganiseerd. Toonaangevende analisten, patiëntengroepen en vertegenwoordigers van bedrijven lieten in het Londense Science Museum hun licht schijnen op factoren die de markt beïnvloeden en onder druk zetten. Tijdens het debat kwamen zowel de ervaring en visie van Merck Consumer Health als zienswijzen uit de buitenwereld aan bod.

“Dit debat is een belangrijke mijlpaal voor Consumer Health van Merck, aangezien we een belangrijke speler in de markt voor zelfzorgmedicijnen zijn”, liet Uta Kemmerich-Keil, bestuursvoorzitter van Consumer Health, weten in een reactie op de discussiebijeenkomst en eerder gepubliceerde onderzoeksresultaten. “We hopen dat er in de zakenwereld, de farmacie en bij patiëntorganisaties meer helderheid over de grote kansen en spanningen binnen de sector ontstaat.”

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Merck
Lars Atorf