De Foundation for Global Sports Development maakt ontvangers 2014 Athletes in Excellence Award bekend

LOS ANGELES, VS--()--De Foundation for Global Sports Development (GSD) maakte vandaag de namen bekend van de 18 atleten die gekozen zijn om hun Athletes in Excellence Award te ontvangen 2014. Deze hoog aangeschreven prijs is ontworpen om huidige en gepensioneerde atleten in het zonnetje te zetten om dat ze rolmodellen, leiders en kampioenen zijn, en niet alleen in de sport, maar ook in hun lokale gemeenschappen door onbaatzuchtig iets terug te geven door hun mentorschap en outreach-activiteiten.

De nominaties voor deze prijs waren geopend voor het publiek en werden tijdens de maanden juni tot augustus geaccepteerd. Na een zorgvuldige analyse van de ontvangen nominaties heeft de raad van bestuur van GS, in samenwerking met een adviescommissie, een totaal van 18 atleten geselecteerd voor het ontvangen van deze prijs.

"Het humanitaire werk dat deze indrukwekkende atleten hebben verricht, vormt een inspiratie en verdiend de allerhoogste eer en erkenning", zei GSD bestuurslid David Ulich. GSD-bestuurslid Dr. Steven Ungerleider voegde daar aan toe: "We zijn zeer opgetogen om iets terug te geven aan deze atleten, wiens onzelfzuchtige activiteiten een belichaming zijn van alles waar GSD voor staat".

De allereerste groep die werd gekozen om de eerste Athletes in Excellence Award van GSD te ontvangen zal een certificaat ontvangen waarin de prestatie wordt erkend en daarbij een schenking van $10.000.

Ontvangers Athletes in Excellence Award 2014

Jeb Brovsky

Candace Cable

Emily Cook

Hannah Davis, Olympiër, vrijwilligster en mentor studenten. Genomineerd door David Foureur van Australian Canoeing.

Joe Delagrave

Tracy Evans

Rafer Johnson

Peter Karlsson

Lao Khang

Angela Madsen

Steve Mesler

Kieran Modra

Tim Morehouse

Zahra Nemati

Tony Sanneh

Dallen Stanford

Robert Susanj

Hayley Wickenheiser

De GSD heeft zich toegewijd aan het continu ondersteunen van programma's en initiatieven die atleten lauweren die zoveel moeite doen om de jeugd in de hele wereld te inspireren. Bezoek voor meer details over de ontvangers van de prijzen in 2014 de website van GSD via www.globalsportsdevelopment.org.

Over Global Sports Development

Nauw samenwerkend met internationale sportfederaties, gulle donoren en betrokken atleten, promoot de Foundation for Global Sports Development sportiviteit, onderwijs, fair play en ethiek onder jongeren over de hele wereld. De Foundation legt speciale nadruk op groepen en gemeenschappen die het het meest nodig hebben of die het meest achtergesteld zijn door huidige programma's, zoals vrouwen, minderheden en jeugd in gebieden waar het risico van criminaliteit bijzonder hoog is. Bezoek www.globalsportsdevelopment.org voor meer informatie.

The Foundation for Global Sports Development
Melanie Raffle, Vice-President Operations