Vi Holding voltooit groot investeringsproject in China

MOSCOW--()--Vi Holding voltooit naar verwachting zijn Yulian-fabriekscomplex voor aluminiumlegeringen in de tweede helft van 2015. Het in de provincie Henan gelegen complex is geschikt voor koud en warm walsen en heeft daarbij een capaciteit van respectievelijk zeshonderdduizend en vierhonderdduizend ton.

De opening van de Yulian-faciliteit markeert de laatste fase van het project waaraan Vi Holding in 2006 begon. De holding streefde naar een groep ondernemingen voor hoogwaardige aluminiumverwerking in China. In totaal investeerde Vi Holding 3,3 miljard dollar, waarvaan 1,2 miljard dollar van aandeelhouders kwam. Leningen van Chinese banken en geherinvesteerde winst zorgden voor de rest van de financiering.

Vi Holding
Anatoliy Shiryaev, +7 (495) 959-4202