Hilton Worldwide tekent licentieovereenkomst voor uitbreiding naar China

Hilton Worldwide signs an exclusive license agreement with Plateno Hotels Group, one of China's leading hospitality groups, to rapidly launch and develop the Hampton by Hilton brand in China (shown). Phil Cordell, global head of focused service and Hampton brand management, Hilton Worldwide (left) and Eric Wu, CFO of Plateno Hotels Group (right), participate in a ceremonial signing at a launch event in Beijing on October 30, 2014. (Photo: Hilton Worldwide)

MCLEAN, Va.--()--Hilton Worldwide maakte donderdag een licentieovereenkomst bekend met Plateno Hotels Group, een van de grootste horecaondernemingen in China. De twee hebben een overeenkomst gesloten over de ontwikkeling van het merk Hampton by Hilton in China. Naar verwachting opent het eerste hotel van de keten zijn deuren in het najaar van 2015.

Hampton by Hilton is toonaangevend in het middensegment van hotels en bezit bijna tweeduizend vestigingen in zeventien landen. Plateno Hotels Group heeft vijf merken en een portefeuille van meer dan drieduizend hotels in driehonderd Chinese steden. Bovendien heeft de hotelketengroep het grootste klantenbindingsprogramma voor hotelgasten in China.

Dawn Ray
dawn.ray@hilton.com