ARIAD: gebruik Iclusig goedgekeurd door Europese beoordelingsautoriteit EMA

CAMBRIDGE, Mass. & LAUSANNE, Switzerland--()--ARIAD Pharmaceuticals, Inc., heeft vrijdag bekendgemaakt dat het Comité voor geneesmiddelen voor menselijk gebruik (CHMP) van de Europese beoordelingsautoriteit EMA de definitieve goedkeuring van Iclusig (ponatinib) overneemt. Daarmee volgde de organisatie de aanbevelingen op van het Pharmacovigilance Risk Assessment Committee (PRAC), dat een 11 maanden durend onderzoek van de beschikbare gegevens heeft afgerond.

De Europese beoordelingsautoriteit doet de aanbeveling dat het gebruik van Iclusig voor de behandeling van bepaalde vormen van leukemie, in overeenstemming met reeds goedgekeurde indicaties, wordt voortgezet. Bovendien bevestigde de beoordelingsautoriteit dat Iclusig een gunstig risicoprofiel heeft voor de de behandeling van de goedgekeurde indicaties. Ook raadde de Europese beoordelingsautoriteit extra waarschuwingen in de productinformatie aan, om het risico op vasculaire bijwerkingen te minimaliseren.

ARIAD Pharmaceuticals, Inc.
For Investors