Starwood Hotels & Resorts verlengt internationaal partnerschip met MERCEDES AMG PETRONAS

SPG-leden kunnen de Formule 1-belevenis meemaken door middel van ongeëvenaarde toegang tot het MERCEDES AMG PETRONAS Formula One Team

STAMFORD, Conn.--()--Starwood Preferred Guest (SPG®), het bekroonde loyaliteitsprogramma van Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. (NYSE:HOT), heeft vandaag aangekondigd dat het zijn partnerschip met het MERCEDES AMG PETRONAS Formula One Team heeft verlengd voor nog eens twee jaar. SPG® lanceerde het nieuwe internationale partnerschip officieel in het begin van het Europese Formule 1-seizoen van 2012. Na drie succesvolle jaren samen hebben beide partners nu aangekondigd dat zij hun relatie willen voortzetten vóór de Grand Prix van de Verenigde Staten.

De Formule 1 wordt wereldwijd beschouwd als de meest prestigieuze vorm van motorsport. De Formule 1-races, bekend als 'Grands Prix', worden gehouden op circuits die specifiek voor dit doel zijn gebouwd en op straatcircuits. Door middel van deze partnerschip met MERCEDES AMG PETRONAS heeft SPG haar leden unieke toegang kunnen bieden tot de ervaring van exclusieve Grand Prix-evenementen, die ook nog eens worden gehouden op fantastische locaties zoals Spanje, Monaco, Singapore, Brazilië, Abu Dhabi, etc.

“Van uniek zicht op de pitgang, tot ontmoetingen met de coureurs zelf op fantastische locaties: de unieke en exclusieve ervaringen die wij hebben kunnen bieden dankzij deze partnerschip hebben het enthousiasme onder de SPG-leden voor deze populaire sport sterk gestimuleerd,” aldus Mark Vondrasek, Senior Vice President, Distribution, Loyalty and Partnership Marketing voor Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. “Dankzij deze verlengde samenwerking met het MERCEDES AMG PETRONAS Formula One Team kunnen wij onze SPG-gasten deze gedenkwaardige momenten blijven bieden, en hun passie voor deze sport van wereldklasse nog verder aanmoedigen.”

Access Like No Other
Starwood Hotels & Resorts krijgt als partij in deze strategische multi-jaren overeenkomst nog een sterkere positie wereldwijd als de voorkeurshotelpartner van MERCEDES AMG PETRONAS. Het SPG-programma, waar men gratis lid van kan worden, biedt leden de mogelijkheid meer dan 120 Access Like No Other -ervaringen te verzilveren, met ongeëvenaarde toegang tot het team. Tot op heden omvatten deze ervaringen het ontmoeten en begroeten van de coureurs en een fantastisch uniek zicht op de pitgang vanuit de VIP-suites van het team tijdens grote internationale Grand Prix-evenementen. SPG-leden zullen deze belevenissen buiten de baan blijven ervaren, met inbegrip van een racesimulator en deelname aan de raceondersteuning van het team. Zij kunnen dan samen met het technische team de races op de fabriek zien, en komen zo nog dichter bij waar de actie is - en dit alles door gebruik te maken van hun Starpoints®.

Deze evenementen met het MERCEDES AMG PETRONAS-team zijn enorm populair onder de SPG-leden. Sinds het eerste jaar van het partnerschip is er een groei van 250 procent van leden die hun punten inwisselen om deel te nemen, en er zijn aanbiedingen van tot 300.000 Starpoints van leden die zich exclusieve toegang willen verzekeren tot de Grand Prix van de Verenigde Staten in Austin. Om te profiteren van deze mogelijkheden en nog veel meer, kunnen leden terecht op SPG.com/moments.

Toto Wolff, directeur Mercedes-Benz Motorsport, had het volgende commentaar: “Wij zijn heel verheugd dat wij ons samenwerkingsverband met Starwood Preferred Guest met nog twee jaar hebben kunnen verlengen. Ons team heeft niet alleen geprofiteerd van het feit te kunnen verblijven in een aantal prachtige hotels en resorts van Starwood terwijl wij de Formule 1-kalender volgen over de hele planeet, bovendien zijn de voordelen ook duidelijk te zien aan de opwinding en het enthousiasme van de SPG-leden als zij tijdens de raceweekends met ons samen deze exclusieve evenementen beleven. Het is heel bevredigend voor ons om te weten dat onze samenwerking met SPG het succes van hun loyaliteitsprogramma bevorderd heeft, en wij zien ernaar uit om nog meer van deze succesvolle seizoenen door te maken.”

Over Starwood Preferred Guest
Starwood Preferred Guest® (SPG®) is een innovatief, bekroond frequente flyer-programma dat elk van Starwood's 9 karakteristieke hotelketens verenigt en meer luxe hotels in meer bestemmingen rond de wereld omvat. Het baanbrekende beleid van het SPG-programma om geen black-out dates te hanteren heeft een revolutie teweeggebracht onder de loyaliteitsprogramma’s in het hotelwezen op het moment dat het werd gelanceerd in 1999, en in de loop van de jaren heeft SPG zijn traditie van innovatie voortgezet met verbeteringen zoals Cash + Points, SPG Moments SM, en meest recentelijk Your24TM en SPG LifetimeTM. Naast gratis Free Night Awards in meer dan 1200 hotels en resorts en Award Flights bij meer dan 350 grote luchtvaartmaatschappijen zonder black-out dates, kunnen de door leden via SPG gespaarde Starpoints® worden ingewisseld voor toegang tot ongekende ervaringen in muziek, sport en kunst door middel van SPG Moments. SPG biedt zakenreizigers en toeristen de mogelijkheid rijke beloningen te verdienen, waaronder Starpoints en een elitestatus door middel van SPG Pro. Het SPG-programma zet zich ook voortdurend in voor digitale innovatie om te voldoen aan de wensen van de hedendaagse wereldwijde reiziger die overal verbonden is - van de SPG-app voor iPhone die gebruik maakt van state-awaretechnologie om een meer gepersonaliseerd hotelverblijf te creëren, tot Starwood's Beste Prijs Garantie op SPG.com en de integratie van het SPG-programma binnen verschillende sociale mediaplatforms. Aanbiedingen zoals deze hebben SPG geholpen een gepassioneerd ledenbestand op te bouwen onder 's werelds meest regelmatige reizigers. Meer informatie is te vinden op spg.com , spg.com/pro en spg.com/moments en kom met ons in verbinding via facebook.com/spg,twitter.com/spgfoursquare.com/spgpinterest.com/spglife en youtube.com/spg.

Over Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc.
Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. is een van de meest vooraanstaande bedrijven wereldwijd in de hotel- en vrijetijdssector met bijna 1200 hotels en resorts in 100 landen en 171.000 werknemers die werkzaam zijn in de hotels en resorts die het bedrijf in eigendom of beheer heeft. Starwood is een volledig geïntegreerde eigenaar, ondernemer en franchisor van hotels, resorts en residenties onder de volgende internationaal bekende merknamen: St. Regis®, The Luxury Collection®, W®, Westin®, Le Méridien®, Sheraton®, Four Points® by Sheraton, Aloft® en Element®. Het bedrijf hanteert een van de meest vooraanstaande loyaliteitprogramma’s, Starwood Preferred Guest (SPG), waarbinnen leden punten kunnen sparen en verzilveren voor hotelkamers, upgrades en vluchten, zonder black-out dates. Starwood is tevens eigenaar van Starwood Vacation Ownership, Inc., een vooraanstaande leverancier van vakantiebelevingen van wereldklasse door middel van resorts in villastijl en toegang met privileges tot alle Starwood-merken. Voor meer informatie kunt u terecht op www.starwoodhotels.com.

Over MERCEDES AMG PETRONAS Formula One Team
Het MERCEDES AMG PETRONAS Formula One Team doet mee aan de FIA-formule 1-wereldkampioenschappen en is gevestigd in het Operations Centre van het team in Reynard Park, Brackley. Voor het team werken ruim 600 mensen en het is gezamenlijk eigendom van Daimler AG, Toto Wolff en Niki Lauda. Mercedes AMG High Performance Powertrains, gevestigd in Brixworth, Northamptonshire, levert de motoren voor de formule 1-auto's van het team. Voor meer informatie kunt u terecht op:www.mercedesamgf1.com.

###

(Opmerking: dit persbericht bevat 'toekomstgerichte verklaringen' in de betekenis van de federale reguleringen op effecten. Toekomstgerichte verklaringen geven geen garantie over de prestaties of gebeurtenissen in de toekomst en zijn onderhevig aan risico's en onzekerheden en aan andere factoren waardoor de werkelijke resultaten of gebeurtenissen wezenlijk kunnen verschillen van de informatie in de toekomstgerichte verklaringen. Deze risico's en onzekerheden worden nader beschreven in de documentatie die wij gedeponeerd hebben bij de Securities and Exchange Commission. Hoewel wij ervan uitgaan dat de verwachtingen weergegeven in deze toekomstgerichte verklaringen voortkomen uit redelijke veronderstellingen, kunnen wij niet garanderen dat onze verwachtingen zullen uitkomen en dat resultaten en gebeurtenissen niet wezenlijk veranderen. Wij aanvaarden geen enkele verplichting tot het bijwerken of herzien van de toekomstgerichte verklaringen, noch naar aanleiding van nieuwe gegevens, noch van toekomstige gebeurtenissen of van andere omstandigheden.) De namen van de bedrijven en producten die hier worden genoemd kunnen de handelsmerken van hun respectievelijke eigenaars zijn .

Perscontacten:
Starwood Hotels & Resorts