ERYTECH krijgt kapitaalinjectie van 30 miljoen euro

LYON, France--()--ERYTECH heeft donderdag bekendgemaakt dat het zijn kapitaal succesvol met 30 miljoen euro heeft verhoogd. Het Franse biofarmaceutisch bedrijf, dat innovatieve behandelingen van kanker door middel van 'uithongering' van tumoren ontwikkelt, gaf meer dan 1,2 miljoen nieuwe aandelen uit. Daarbij wordt voorbijgegaan aan het voorkeurrecht dat normaal gesproken geldt voor investeerders die regelmatig in de gezondheidszorg investeren.

Na de kapitaalinjectie zijn de nieuwe aandelen goed voor ruim 17,8 procent van alle ERYTECH-aandelen. Bij de aandelenuitgifte hanteert het bedrijf een prijs per aandeel van 24,50 euro. Dit ligt 3,5 procent onder de gewogen gemiddelde prijs per aandeel gedurende de afgelopen vijf beursdagen. Die prijs was 25,39 euro per ERYTECH-aandeel.

ERYTECH
Gil Beyen