EcoPlanet Bamboe tekent overeenkomst met Canopy voor bescherming bossen

VANCOUVER, British Columbia--()--Canopy is verheugd aan te kondigen dat EcoPlanet Bamboo zich heeft gecommitteerd aan een duurzaam beleid. Voortaan biedt EcoPlanet Bamboo kledingmerken een duurzamer alternatief voor grondstoffen van textiel uit bedreigde en eeuwenoude bossen.

De toezegging van EcoPlanet Bamboo markeert een verschuiving voor Canopy, dat zich oorspronkelijk richtte op gebruikers en producenten van bosproducten als pulp en papier. EcoPlanet Bamboo verbruikt daarentegen geen bomen, maar is de grootste ontwikkelaar van gecertificeerde bamboeplantages op verwaarloosd land.

In het afgelopen jaar heeft Canopy zijn succesvolle werk met klanten van de pulp- en papierindustrie uitgebreid. De non-profitorganisatie werkt voor het initiatief Fashion Loved by Forest samen met kledingmerken en ontwerpers om een einde te maken aan het gebruik van materialen uit bedreigde wouden.

Canopy
Neva Murtha, 604-817-4974