Galderma begint onderzoek naar cosmetische spierverslapper

LAUSANNE, Switzerland--()--Galderma is begonnen aan een fase 3-onderzoek naar een nieuwe spierverslapper in de Verenigde Staten. Dat maakte het medische bedrijf met focus op dermatologie vrijdag bekend. Het onderzoek richt zich op de veiligheid en effectiviteit van de door Galderma ontwikkelde vloeibare oplossing van botulinetoxine. De oplossing is bedoeld voor esthetische dermatologie en cosmetische chirurgie. Het product is de nieuwste toevoeging aan het bestaande aanbod van neurotoxines van Galderma.

"Dit onderzoek laat zien dat Galderma zich toelegt op vernieuwing binnen de esthetische markt. Het onderzoek is ontworpen om ons aanbod van neurotoxines te versterken en aan te vullen", zei Humberto C. Antunes, CEO en president van Galderma. "Onze huidige afdeling voor neurotoxines, waar ook Dysport en Azzalure deel van uitmaken, blijft wereldwijd goed presteren op belangrijke markten. De ontwikkeling van een vloeibare neurotoxine vormt een belangrijke stap voorwaarts ten opzichte van bestaande commerciële producten. Door tegemoet te komen aan de behoeften van artsen en patiënten hebben wij de mogelijkheid onze positie in de esthetische markt verder te versterken."

Galderma
Sébastien Cros