Soraa stelt nieuwe prestatienorm met MR16 LED-lamp

Nieuwe GaN on GaN™ LED-lampen met volledig zichtbaar spectrum zijn nu 30% efficiënter

Soraa’s new MR16 LED lamps feature a 30% improvement in efficiency, creating a no-compromise lighting solution for restaurants, retail, high-end residential, and office environments where superior light quality and smooth dimming are essential. (Photo: Business Wire)

FREMONT, Californië--()--Soraa, wereldleider op het gebied van GaN on GaN™ LED-technologie, heeft vandaag een volledig nieuwe reeks van hoogwaardige MR16 LED-lampen geïntroduceerd, voorzien van de efficiëntste LED’s ter wereld—de derde generatie GaN on GaN™ LED’s van het bedrijf. De nieuwe MR16 LED-lampen van Soraa, gekenmerkt door het karakteristieke licht met volledig zichtbaar spectrum van het bedrijf, bieden een efficiëntieverbetering van 30%. Hierdoor vormen ze een compromisloze verlichtingsoplossing voor restaurants, winkels, luxe woonomgevingen en kantooromgevingen waar een superieure lichtkwaliteit en vloeiend dimmen essentieel zijn.

De nieuwe lampen van Soraa zijn voorzien van de Point Source Optics van het bedrijf voor prachtige, uniforme lichtstralen met hoge intensiteit, en de unieke Violet-Emission 3-Phosphor (VP3) LED-technologie voor een perfecte weergave van kleuren en witte vlakken. VP3 Vivid Color van Soraa maakt gebruik van alle kleuren van de regenboog en kent met name een dieprode uitstraling. Hierdoor worden warme tonen prachtig en waarheidsgetrouw weergegeven en wordt een kleurweergave-index (CRI) van 95 en dieproodweergave (R9) van 95 bereikt. In tegenstelling tot witte LED’s op blauwe basis, zonder violet/ultraviolet uitstraling, wordt VP3 Natural White gerealiseerd door de violet uitstraling zodanig te realiseren dat fluorescerende elementen, waaronder natuurlijke objecten zoals het menselijk oog en tanden, alsmede kunstmatige witte materialen, zoals kleding, papier en cosmetica, op natuurlijke wijze oplichten.

“Onze nieuwe MR16 LED-lampen zijn veruit de beste op de markt van dit moment,” aldus Nick Farraway, Senior Vice President – International van Soraa. “Ze zijn niet alleen uitzonderlijk efficiënt en helder, maar ze geven ook het volledige zichtbare spectrum weer. Hierdoor springen witte stoffen en papier eruit, worden kunststoffen en een glimlach witter, en worden kleuren natuurlijker en mooier.”

De retro-fit MR16 LED-lampen van Soraa vormen de perfecte vervanging van inefficiënte halogeenlampen en zijn volledig dimbaar en perfect geschikt voor inbouwfittingen zonder ventilatie, binnen en buiten—waar andere LED-lampen slecht presteren. De LED-lampen zijn verkrijgbaar in lichtopbrengsten equivalent aan 50W tot 75W halogeen; straalhoek 10 graden, 25 graden, 36 graden en 60 graden; kleurtemperatuur 2700K, 3000K, 4000K en 5000K; en een CRI van 95 en 85. Bovendien werken de 10-graden lampen van Soraa met het bekroonde magnetische SNAP-systeem. Met deze eenvoudige magnetische accessoire kunnen straalvormen worden gewijzigd en kan de kleurtemperatuur worden aangepast, voor eindeloze ontwerp- en weergavemogelijkheden.

Meer informatie over MR16 LED-lampen, evenals de PAR en AR111 LED-lampen van Soraa: www.soraa.com.

Over Soraa

Soraa heeft pionierswerk verricht op het gebied van lampen die gebruikmaken van LED’s doe zijn gemaakt van zuivere galliumnitridesubstraten (GaN on GaN™) en heeft gewone verlichting ongewoon briljant en efficiënt gemaakt. De full-spectrum GaN on GaN™ LED-lampen hebben superieure kleurenweergave en lichtstraalkenmerken in vergelijking met lampen waarin LED’s worden gebruikt die zijn gemaakt van niet-natuurlijke substraten. Soraa, opgericht in 2008, is gevestigd in Fremont, Californië, waar de GaN on GaN™ LED's van het bedrijf worden gefabriceerd in een hypermoderne fabriek. Zie www.soraa.com voor meer informatie en volg het bedrijf op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Contactpersoon van Soraa voor de media:
Makovsky
Andy Beck, 202-587-5634
abeck@makovsky.com

Contactpersoon van Soraa voor de media:
Makovsky
Andy Beck, 202-587-5634