MPEG LA biedt licentie aan voor HEVC-patenten

DENVER--()--MPEG LA, LLC biedt een licentie aan voor patenten op High Efficiency Video Coding (HVEC). Dat maakte het bedrijf in technologische licenties maandag bekend.

De patenten maken deel uit van de HEVC Patent Portfolio License. De HEVC-standaard is ontwikkeld zodat het coderen en uitzenden van videobeelden efficiënter gebeurt. Hierdoor profiteren dienstverleners op televisie, internet en mobiele apparatuur van hogere snelheden en grotere capaciteit. HEVC maakt naar verwachting ook een nieuwe generatie van HDTV mogelijk.

"De markt is klaar voor de HEVC-licentie", zei president en CEO van MPEG LA Larry Horn. "MPEG LA is trots dat ze deze licentie aanbiedt. We juichen de samenwerking en het harde werk van de patenteigenaren luidkeels toe. Zij stellen deze belangrijke technologie beschikbaar door middel van een efficiënt alternatief voor patentering."

MPEG LA, LLC
Tom O’Reilly, 303-200-1710