Be-Bound werft $ 4,5 miljoen om "de rest van ons" met het mobiele internet te verbinden

PARIJS & SAN FRANCISCO--()--Acht maanden na de succesvolle introductie van deze applicatie in de Google Play Store, blijft Be-Bound® constant groeien door middel van een uitgebreide strategie van samenwerkingsverbanden met mobiele netwerkexploitanten (MNO) wereldwijd.

De Be-Bound®-technologie maakt het mogelijk om via elk bestaand netwerk verbonden te blijven met het internet. Hierbij horen de meest voorkomende 2G-netwerken, die vandaag de dag alleen de mogelijkheid tot SMS-en geven. Deze exploitanten zijn van plan om de technologie van Be-Bound® te gebruiken om hun bestaande 3G-, 4G- en WiFi-netwerken uit te breiden en aan te vullen, waardoor miljoenen mensen in staat gesteld worden op een betaalbare wijze met het internet te verbinden. Deze klanten zouden anders geen of weinig verbindingsmogelijkheden hebben.

Be-Bound, dat veel minder bandbreedte vereist dan de traditionele Smartphone-apps (tot 1000 keer minder), bied belangrijke voordelen voor zowel de gebruiker (door het beperken van het dataverbruik en de kosten) en voor de exploitanten die het verkeer op hun netwerken moeten optimaliseren. Deze nieuwe benadering opent nieuwe toegangswegen tot het internet voor vier miljard mensen wereldwijd die een onbetrouwbare of helemaal geen internettoegang hebben. Dit aanbod is compatibel met het beperkte budget dat deze nieuwe gebruikers aan een mobiele internetverbinding kunnen besteden.

De agressieve strategie van Be-Bound heeft de interesse van de investeerder gewekt, waardoor de onderneming in staat was om binnen een recordtijd de eerste ronde van aanzienlijke financiering, Series A van $ 4,5 miljoen, te voltooien. De nieuwe investeerders van Be-Bound zijn onder meer Gonzague de Blignières, voormalig voorzitter van de Supervisory Equistone Frankrijk en Barclays Private Equity Frankrijk en de Global Corporate Investment Holding, een van de grootste beleggingsfondsen in de Golf en een partner van Frankrijk in deze regio.

“Deze investering plaatst ons in het midden van de nieuwe revolutie op het gebied van mobiele internetverbindingen, met een uniek voordeel op de concurrentie. Aan onze oplossing zijn geen kosten voor een investering in infrastructuur verbonden. Sterker nog, dit stelt exploitanten in staat om hun bestaande klanten vrijwel overal onmiddellijke toegang tot een mobiel internet aan te bieden, wat aanvullende inkomsten oplevert,” aldus Albert Szulman, oprichter en CEO van Be-Bound®.

Over Be-Bound®

Be-Bound®, opgericht in 2011 door Albert SZULMAN en Yazid CHIR, is gebaseerd op een eenvoudig idee: om gebruikers van een smartphone de mogelijkheid te geven om gebruik te maken van het mobiele internet, waar dan ook ter wereld, zelfs in landen waar de dekking van het mobiele internet klein is of niet bestaat, en in gebieden waar het bereik minimaal is.

Perscontact in de VS:
Be-Bound