Roku tuo markkinoille “Roku Powered” -ohjelman

Vahvistaa palveluntarjoajien kykyä käyttää Internettiä maksu-TV-palvelujen arvon lisäämiseksi

IBC2014

SARATOGA, Kalifornia, ja AMSTERDAM--()--Roku Inc. antoi tänään julkisuuteen tiedot nettitoimintansa laajentamisesta kansainvälisellä kentällä heidän tuodessaan markkinoille Roku Powered™ -ohjelman. Ohjelma on tarkoitettu USA:n ulkopuolella toimiville maksu-TV-palveluntarjoajille. Roku myöntää nyt teknologialisenssejä, jotka tukevat sen streaming-palvelujen välitystä. Tämä antaa palveluntarjoajille mahdollisuuden käyttää Internettiä räätälöidyn viihdesisällön välittämiseen katsojille.

“Katsojien kiinnostus Internetin välityksellä saatavaan viihteeseen kasvaa jatkuvasti ja maksu-TV-palveluntarjoajien meille osoittama kysyntä yksinkertaisen ratkaisun löytämiseksi tähän on ollut aivan uskomatonta,” sanoi Roku -sisältöjen ja -palvelujen toimitusjohtaja Steve Shannon. “Meidän maailman luokkaa oleva ohjelmistomme, kustannustehokas laitesuunnittelumme ja laajat viihdesisällön valintamahdollisuudet tekevät Rokusta ihanteellisen, strategisen yhteistyökumppanin maksu-TV-palveluntarjoajille. Yhteistyössä Rokun kanssa he voivat muuttaa käyttäjäkokemuksiaan ja asettaa uudet puitteet menestykselle tässä nopeasti muuttuvassa, Internetin välityksellä saatavien videoiden maailmassa.”

“Roku Powered” -ohjelma mahdollistaa räätälöinnin ja integroinnin maksu-TV-palvelujen piirissä. Näin käyttäjäkokemukset voidaan optimoida, asiakkaiden vaihtuvuutta voidaan vähentää ja TV:n sekä laajakaistan tason nostamista voidaan kannustaa. “Roku Powered” -ohjelma avaa maksu-TV-palveluntarjoajille mahdollisuudet kustannuksiltaan edullisten laitteiden, nopean ohjelmiston, yksinkertaisen ja intuitiivisen käyttäjärajapinnan ja laajan streaming-sisällön valintaan. “Roku Powered” -ohjelmaan sisältyy myös ohjelmiston jatkuvien päivitysten saanti, jolloin asiakkaille voidaan aina tarjota uusimmat ja parhaimmat käyttökokemukset. Ohjelmiston räätälöintiin sisältyy maksu-TV-operaattorin brandin esilletuonti käytön kaikissa vaiheissa, käyttäjärajapintateemojen yksilöllistäminen, sisäänrakennettu myynninedistäminen sekä mahdollisuus streaming-sisällön hallintaan ohjelmiston kautta.

Roku johti tätä tuotekehitystä yhteistyössä BSkyB:n (Sky) kanssa. Vuonna 2012 käynnistetyn liiketoimintasuhteen seurauksena Roku ja Sky kehittivät NOW TV Boxin, joka tuotiin markkinoille heinäkuussa 2013. Tällöin Roku myönsi palkitun streaming-menetelmänsä käyttöoikeuden ensimmäistä kertaa lisenssillä, jolloin Sky saattoi laajentaa OTT-videojohtoasemaansa valjastamalla kustannustehokkaan laitesuunnittelun varman ohjelmistojärjestelmän yhteyteen.

Emma Lloyd, konsernimyynnin kehitysjohtaja, Sky, kommentoi: “Innovatiivinen lisenssikäytäntö, jonka olemme kehittäneet yhteistyössä Rokun kanssa on ratkaisevasti lyhentänyt markkinoilletuontiaikaamme. Voimakas ja erittäin edullinen streamingboksi on antanut meille mahdollisuuden hyötyä Internet-TV:n kasvavasta kysynnästä. Jo nyt NOW TV -boksi on meidän johtoasemamme keskeinen komponentti , joka tarjoaa asiakkaillemme toisen yksinkertaisen tavan päästä Sky-lähetysten pariin. Samalla se lisää edelleen jakelujalanjälkeämme.”

Shannon tulee puhumaan IBC Leaders’ Summit -kokouksessa Amsterdamissa 11.9.2014. Palveluntarjoajilla on siellä tilaisuus tavata hänet yksityisesti. Lisätietoja on saatavissa nettisivuilta www.roku.com/rokupowered tai ottamalla yhteyttä tiimiin sähköpostitse rokupowered@roku.com.

Roku Inc.

Roku on kehittänyt suositun streaming-menetelmän, jolla välitetään viihdettä televisioon. Roku valmistaa Roku-streaminglaitteita ja Roku-streamingtikkuja, joita myydään vähittäiskaupassa USA:ssa, Kanadassa, Britanniassa ja Irlannin tasavallassa. Roku myöntää toimintajärjestelmiensä lisenssejä TV-valmistajille yhdistettyjen Roku-TV- merkkituotteiden luomiseksi. Roku myöntää myös välityslisenssejä maksu-TV-palveluntarjoajille yhteisen streaming-viihteen tuotemerkin luomiseksi. Rokun perusti DVR:n keksijä, Anthony Wood. Roku on yksityisyritys, jonka pääkonttori sijaitsee Saratogassa, Kaliforniassa, USA:ssa.

Roku on rekisteröity tuotemerkki ja Roku Powered on Roku Inc. -yhtiön omistama tuotemerkki USA:ssa ja muissa maissa.

Context PR for Roku
Frank Smith, +44 (0) 1625 507208