Toshiba''s strategie voor halfgeleiders

TOKYO--()--Toshiba richt zich voor stabiele groei op de levering van discrete apparaten in groeiende markten.

De bedrijfsomgeving verandert en de markten voor smartphones, tablets, draadloze basisstations en datacentra groeien. Auto's worden steeds slimmer. Nieuwe energiebronnen, zoals windenergie, worden vooral in opkomende landen steeds belangrijker en aan efficiƫnt energieverbruik wordt meer dan ooit belang gehecht.

De vraag naar OPTO-apparatuur met klein signaal, de basis van het bedrijf, kende sinds vorig jaar een grote groei.

MOSFETs vormen een focusproduct en komen tegemoet aan de vraag vanuit de industriƫle sector van China, die naar verwachting groeit. Daarnaast bestaat binnen de Japanse auto-industrie behoefte aan de veldeffecttransistor.

Uiteindelijk lanceert Toshiba nieuwe SiC-apparaten voor hoogspanning en GaN-producten voor Si-technologie op wit LED.

Toshiba Corporation
Semiconductor & Storage Products Company