FEI maakt direct en indirecte zichtbaarheid van uitgaven een manier van leven voor inkoop met Zycus

EINDHOVEN, Nederland--()--Zycus, een wereldleider in inkooptechnologie-oplossingen in de source-to-pay cyclus, plaatst FEI in de schijnwerpers als een wereldwijde fabrikant die:

· Bovengemiddelde organisatorische aanname- en gebruikspercentages heeft bereikt voor haar uitgavenanalyse-instrumenten in zowel directe als indirecte uitgavencategorieën.

· Haar uitgavenanalysebenaderingen voortdurend heeft verfijnd en vernieuwd als middel om te zorgen voor contractnaleving en om onderhandelings- en andere strategieën van hoog niveau voor het beheer van de relaties met kritische leveranciers van informatie te voorzien.

FEI, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in Hillsboro, OR, ontwerpt, produceert en ondersteunt een breed scala aan hoogwaardige elektronen, ionen en lichtmicroscopische werkstromen die beelden en antwoorden bieden op micro-, nano- en picometer schalen. FEI is actief op meerdere locaties in Noord-Amerika, Europa, Azië en het Midden-Oosten.

FEI implementeerde de Zycus Spend Analysis-oplossing voor het eerst in 2009 als middel voor het overkomen van de uitdagingen in verband met het feit dat haar uitgavengegevens verdeeld waren over negen ERP-bronsystemen in meerdere talen, waaronder Engels, Nederlands, Tsjechisch, Japans en Chinees. FEI ontwikkelde toen uit noodzaak haar eerste uitgavengegevenskubus op basis van inkoopordertransacties. Sinds die tijd is het bedrijf gemigreerd naar een uniforme ERP-backbone (met een uitbreiding van negen tot 12 instanties) en heeft het een tweede uitgavengegevenskubes toegevoegd afkomstig van leverancierfactuurtransacties.

“Beschikken over de mogelijkheid om uitgaven vanaf inkooporder (PO)- tot factuurtransacties te bekijken en te koppelen stelt ons in staat om de naleving veel meer op de voet te volgen. Dit is vooral handig aan de indirecte kant van onze uitgaven,” aldus een projectleider van FEI’s Value Engineering Group. “Als publieke onderneming gedreven door driemaandelijkse bedrijfsprestaties is het echt heel praktisch voor ons om gemakkelijk toegang te hebben tot accurate maandelijkse uitgavengegevens. Hierdoor kunnen we trends beter zien en nauwkeuriger resultaten voorspellen. Ook ontmoeten we elk kwartaal onze 20 meest kritische leveranciers; nauwkeurige inzichten in de maandelijkse uitgaven in de hand hebben zorgt ervoor dat die vergaderingen productiever en waardevoller zijn.”

“FEI is een geweldig voorbeeld van een bedrijf dat niet alleen een Spend Analysis-oplossing heeft geïmplementeerd, maar dat er ook systematisch en ijverig aan heeft gewerkt om de analyse van uitgaven te veranderen van een ad hoc activiteit in een systematische en geïntegreerde inkoopcapaciteit,” merkt Aatish Dedhia, oprichter en CEO van Zycus, op. “Een recente release met nieuwe functies van onze Spend Analysis-oplossing heeft zelfs geautomatiseerde planning en de generatie van nuttige rapporten mogelijk gemaakt op basis van een tijdschema voor het vernieuwen van de uitgavengegevens van een bedrijf. Deze functies zijn zeer het gevolg van de verzoeken van de krachtige gebruikersbasis van FEI voor meer geautomatiseerde uitgavenrapporten ter ondersteuning van de gevestigde werkstromen voor strategische inkoop en leveranciersbeheer van het bedrijf.”

Over FEI

FEI Company (Nasdaq: FEIC) ontwerpt, produceert en ondersteunt een breed scala aan hoogwaardige microscopische werkstroomoplossingen die beelden en antwoorden bieden op micro-, nano- en picometer schalen. Door de innovatie en leiderschap van het bedrijf kunnen klanten in de industrie en de wetenschap hun productiviteit verhogen en baanbrekende ontdekkingen doen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hillsboro, Oregon, VS. FEI heeft meer dan 2600 medewerkers en verkoop- en serviceactiviteiten in meer dan 50 landen over de hele wereld. Meer informatie is te vinden op: www.fei.com.

Over Zycus

Zycus is toegewijd aan het centraal plaatsen van de inkoop in bedrijven. Met onze geest van innovatie en een passie om de inkoop te helpen nog meer zakelijke impact te maken, hebben we onze portfolio ontwikkeld tot een volledige Source-to-Pay suite van inkoopprestatieoplossingen - uitgavenanalyse, eSourcing, contractbeheer, leveranciersbeheer, eProcurement, eInvoicing en financieel beheer van besparingen. We zijn er trots op om te beschikken over meer dan 200 implementaties van oplossingen bij Global 1000-klanten in verticale markten zoals productie, de automobielsector, bankieren en financiën, olie en gas, levensmiddelenverwerking, elektronica, telecommunicatie, chemische stoffen, gezondheidszorg en de farmaceutische industrie, onderwijs en nog veel meer.

Voor meer informatie over Zycus kunt u een e-mail sturen naar information@zycus.com of gaan naar http://www.zycus.com/

Zycus Inc.
Ankit Aggarwal, 1-866-563-9219