BitFury benoemt twee belangrijke leden Raad van Bestuur terwijl onderneming uitbreiding voortzet

Benoemingen boost risicokapitaal en juridische ervaring

SAN FRANCISCO & AMSTERDAM--()--BitFury Group, de marktleider in transactieverwerking en datamining van Bitcoins, kondigde vandaag aan dat het twee veteranen binnen de industrie aan haar raad heeft toegevoegd waarmee de onderneming haar leidende positie in de opkomende mondiale Bitcoin-industrie verstevigt.

Bill Tai en Varun Gupta zijn benoemd tot lid van de Raad van Bestuur van BitFury; Gupta werd tevens benoemd tot chief legal & compliance officer van de onderneming.

Tai, die aan het hoofd zal staan van de strategiecommissie van de Raad, is onderdeel geweest van de Raad van Bestuur van zeven verschillende beursgenoteerde bedrijven. Zijn carrière in risicodragend kapitaal voor technologieën omvat meer dan 20 jaar. Hij is voorzitter van de Raad van Maxthon en TreasureData en is verantwoordelijk voor het Menlo Park-kantoor van Charles River Ventures. Tai is een vroege investeerder of bestuurslid van bedrijven zoals Lulu, Tango, Tweetdeck en Voxer. Hij is tevens hoogleraar innovatie bij Curtin University in Australië.

Gupta komt van Akin Gump Strauss Hauer & Feld, een toonaangevend internationaal advocatenkantoor waar hij partner was en zich bezig hield met ondernemings- en effectenrecht. Tevens concentreerde hij zich op nieuwe beursnoteringen, transacties van eigen vermogen en internationale fusies en overnames. Ook gaf hij advies aan beursgenoteerde bedrijven over corporate governance en compliance. Gupta is door verschillende juridische publicaties erkend als een toonaangevende bedrijfsjurist en heeft meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van bedrijfsadvies over juridische en boekhoudkundige zaken.

“Deze benoemingen zullen ons enorm veel ervaring, contacten en inzichten geven tijdens onze werkzaamheden om BitFury verder te ontwikkelen als marktleider binnen de infrastructuur van cryptovaluta en ik ben verheugd dat ze zich bij ons hebben aangesloten” aldus Valery Vavilov, CEO van BitFury. “Het gezamenlijke begrip inzake de internationale markten en technologie zullen van ongekende waarde zijn voor onze groei en ontwikkeling.”

Gupta voegde toe: “Ik ben zeer onder de indruk van BitFury, de oprichters en het management. Ik ben blij dat ik deel kan gaan uitmaken van het team om onze leidende positie verder te ontwikkelen. Gedurende de afgelopen zes maanden hebben we een enorme positieve ontwikkeling in de Bitcoin-industrie waargenomen en zijn we van mening dat de acceptatie van Bitcoin zich steeds verder zal ontwikkelen. De recente criminele zaken tegen de uitwassen op Bitcoin-gebied is goed voor onze industrie omdat ze bedoeld zijn om illegaal gedrag te bestraffen en uiteindelijk zullen zij het vertrouwen van de klant in Bitcoins en hun transformatief en waardetoevoegend potentieel versterken.”

Over BitFury Group

De BitFury Group werd in 2011 opgericht, en is gevestigd in San Francisco, Calif. en Amsterdam, Nederland. Dit is 's werelds grootste leverancier van oplossingen voor halfgeleiders, servers en datacentra voor de Bitcoin- en cryptovaluta-industrie, en is een van de grootste dataminers van Bitcoin, met rekencentra in Finland, IJsland en Georgië.

BitFury kondigde onlangs een financiering van $ 20 miljoen aan. Beleggers die deelnemen in deze ronde zijn Binary Financial, Crypto Currency Partners, Georgian Co-Investment Fund (GCF), Queensbridge Venture Partners en ZAD Investment Company.

BitFury introduceerde onlangs tevens BitFury Capital, een seed-investeringsfonds gericht op het uitbreiden van het digitale valuta-ecosysteem door middel van strategische samenwerkingsverbanden.

Aanvullende bronnen:

Voor vragen media:
Chandni Suri, 650-762-2895
chandni.suri@edelman.com
BitFury Group
media@bitfury.com
Voor vragen verkoop:
sales@bitfury.com
For vragen BitFury Capital:
capital@bitfury.com

Voor vragen media:
Chandni Suri, 650-762-2895