Voormalige Amerikaanse Surgeon-General Dr. Richard Carmona treedt toe tot Raad van Bestuur van NJOY Electronic Cigarettes

Dr. Carmona alom gerespecteerd voor zijn onderzoek naar en aanbevelingen over het verlagen van de gevolgen voor meerokers

SCOTTSDALE, Arizona--()--NJOY, de voornaamste fabrikant van elektronische sigaretten in Amerika, heeft vandaag bekendgemaakt dat Dr. Richard Carmona, M.D., M.P.H., FACS, is benoemd als lid van de Raad van Bestuur van NJOY en voorzitter van het Scientific Advisory Committee. Dr. Carmona werd door de President van de Verenigde Staten genomineerd en unaniem door de Amerikaanse senaat benoemd als de 17e Surgeon-General van de Verenigde Staten. Hij diende in die hoedanigheid in de periode 2002-2006. Dr. Carmona zal het bedrijf voorzien van strategische adviezen met betrekking tot de volksgezondheid en regulatieve kwesties, en leiding geven aan het onderzoek van NJOY naar het schadebeperkend vermogen van elektronische sigaretten.

Als een van de belangrijkste experts op het gebied van de volksgezondheid in het land is Dr. Carmona de aangewezen man om deze inspanningen te ondersteunen. Dr. Carmona komt bij NJOY met een enorme hoeveelheid kennis over de schadelijke gevolgen van meeroken, zoals beschreven in het baanbrekende rapport van de Surgeon-General uit 2006 over de gevolgen van blootstelling aan tabaksrook in de omgeving voor de gezondheid.

NJOY maakt zich sterk voor samenwerking met regulatieve instanties en de medische gemeenschap om het onderzoek naar en het wetenschappelijke inzicht in elektronische sigaretten als categorie te bevorderen.

“Dr. Carmona is een belangrijke aanwinst binnen de directieraad van NJOY, en het verheugt ons dat hij ermee heeft ingestemd deze waardevolle rol binnen ons bedrijf te vervullen,” aldus Craig Weiss, Chief Executive Officer van NJOY. “Zijn expertise zal van doorslaggevende betekenis zijn bij onze inspanningen om te komen tot consistente en effectieve regelgeving voor de categorie, en het bewustzijn rond e-sigaretten als haalbaar alternatief voor volwassen tabaksgebruikers te verhogen. Het vervult ons bij NJOY met trots het voortouw te nemen binnen dit proces, en wij geloven dat onze producten de potentie hebben traditionele sigaretten op termijn te laten verdwijnen.”

“NJOY vervult een duidelijke en verantwoordelijke leidersrol binnen de groeiende en belangrijke elektronische sigarettensector, en ik ben onder de indruk van hun toewijding tot de wetenschap. Ze hebben een duidelijk inzicht in het belang van de voortdurende wetenschappelijke dialoog en het onderzoek voor het regulatieve landschap en de volksgezondheid van het heden en de toekomst,” aldus Dr. Carmona. “Ik geloof dat het cruciaal is dat we volwassen rokers kwalitatief hoogstaande innovatieve alternatieven bieden voor traditionele sigaretten. De huidige gegevens geven aan dat elektronische sigaretten een aanzienlijk schadebeperkend potentieel kunnen hebben, en NJOY zet zich ervoor in de ontwikkeling van de wetenschap op dit gebied te bevorderen. Ik verheug me op de samenwerking met NJOY in deze belangrijke functie.”

Dr. Carmona heeft een rijke ervaring op het gebied van de volksgezondheid, klinische wetenschappen en gezondheidszorgbeheer. Hij is werkzaam geweest in verschillende functies op medisch gebied en dient als eerste Distinguished Professor of Public Health aan het Mel and Enid Zuckerman College of Public Health van de University of Arizona. Hij heeft ook gediend bij de Amerikaanse landmacht en de speciale strijdkrachten. Als onderscheiden veteraan uit de Vietnam-oorlog ontving hij twee Purple Hearts en twee Bronze Stars voor zijn diensttijd.

In zijn functie als 17e Surgeon-General bereikte Dr. Carmona de rang van Vice Admiral en concentreerde hij zich op preventie, voorbereiding, gezondheidsverschillen, gezondheidsbewustzijn en algemene gezondheid. Zijn rapport uit 2006, positief ontvangen door supporters van gezondheidszorg en tabaksregulering, wees uit dat bijna de helft van alle niet-rokende Amerikanen nog altijd regelmatig wordt blootgesteld aan rook van anderen. De conclusie van het rapport was dat meeroken een risico vormt voor niet-rokers, en dat een verbod op roken in gebouwen de enige manier is om niet-rokers te beschermen.

Over NJOY:

NJOY is het populairste merk van elektronische sigaretten in Amerika en staat binnen de branche bekend als de "Gouden Standaard" om haar producten, die de beste zijn in hun klasse, technologie waarvoor octrooien zijn aangevraagd, superieure naamsbekendheid, ervaren managementteam en verantwoordelijke handelspraktijken. NJOY is de eerste producent van elektronische sigaretten die het We Card-programma ondersteunt en zich heeft aangesloten bij de Manufacturers Advisory Council in het kader van haar inspanningen om het gebruik van haar producten door minderjarigen te voorkomen. NJOY is momenteel verkrijgbaar in bijna 60.000 winkels verspreid over de Verenigde Staten en werkt momenteel aan uitbreiding buiten de landsgrenzen. NJOY biedt diverse elektronische sigaretten, zowel hervulbaar als voor eenmalig gebruik, voor volwassen rokers. Deze producten verschaffen nicotine met een rijke tabaks- of mentholsmaak, zonder tabaksrook of -geur. Het vlaggenschipproduct van NJOY, de NJOY KING, is de bestverkochte elektronische sigaret in de Amerikaanse detailhandel, volgens Nielsen C-store-gegevens. NJOY heeft haar hoofdkantoor in Scottsdale, Arizona. Meer informatie over de producten van NJOY: www.NJOY.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Sloane & Co.
Michelle Peters, (212) 446-1889