ZTE door STC Group gekozen als voorkeursleverancier

ZTE versterkt banden met grootste operator in het Midden-Oosten en Noord-Afrika

Mobile World Congress 2013

SHENZHEN, China--()--ZTE Corporation (“ZTE”) (H-effectencode: 0763.HK / A-aandelencode: 000063.SZ), een beursgenoteerde wereldwijde leverancier van telecommunicatieapparatuur, netwerkoplossingen en mobiele apparaten, is door STC Group, de grootste leverancier van telecommunicatiediensten in het Midden-Oosten en Noord-Afrika, geselecteerd als een van haar voorkeursleveranciers.

De overeenkomst tussen ZTE en STC Group, bekendgemaakt tijdens het Mobile World Congress in Barcelona, stelt ZTE in staat haar portfolio van netwerkstructuurapparatuur aan te bieden op basis van een mondiale prijsstructuur die is gebaseerd op het totaal van haar activiteiten in Bahrein, India, Indonesië, Koeweit, Maleisië, Saoedi-Arabië, Zuid-Afrika en Turkije.

In het boekjaar 2012 rapporteerde STC Group een verhoging van de omzet met 6,7% tot 15,8 miljard USD.

Over ZTE

ZTE is een beursgenoteerde internationale leverancier van telecommunicatieapparatuur en netwerkoplossingen met het meest uitgebreide productenpakket voor vrijwel elke sector van telecommunicatie, waaronder draadloos, access & bearer, VAS, terminals en professionele diensten. Het bedrijf levert innovatieve producten en diensten op maat aan meer dan 500 operators in meer dan 140 landen, en helpt hen daarmee te voldoen aan de voortdurend veranderende behoeften van hun klanten en het realiseren van omzetgroei. In 2011 groeide de omzet van ZTE met 29% tot 13,7 miljard USD. De omzet uit operationele activiteiten in het buitenland groeide in deze periode met 30% tot 7,4 miljard USD, hetgeen goed was voor 54,2% van de totale inkomsten uit operationele activiteiten. ZTE besteedt 10% van haar jaaromzet aan onderzoek en ontwikkeling en vervult een leidende rol binnen diverse internationale instellingen die zich wijden aan de ontwikkeling van normen voor de telecommunicatiebranche. ZTE besteedt veel aandacht aan de sociale verantwoordelijkheden van het bedrijf en is lid van het Global Compact van de Verenigde Naties. Het bedrijf is de enige beursgenoteerde telecommunicatiefabrikant in China, en wordt openbaar verhandeld aan de effectenbeurzen van Hongkong en Shenzhen (H-effectencode: 0763.HK / A-aandelencode: 000063.SZ). Voor meer informatie kunt u terecht op www.zte.com.cn.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

ZTE Corporation
Margrete Ma, +86 755 26775207