Visa en Samsung tekenen overeenkomst voor mobiele NFC-betalingen

Mobile World Congress 2013

FOSTER CITY, Calif.--()--Visa en Samsung hebben een wereldwijde alliantie opgericht die Visa's expertise in betalingen combineert met Samsungs leiderschap in mobiele apparatentechnologie. Het is een alliantie die de potentie heeft om de beschikbaarheid van wereldwijde mobiele betaaldiensten aanzienlijk te versnellen.

Volgens de deal kunnen bedrijven die van plan zijn mobiele betaalprogramma's te lanceren gebruik maken van de Visa Mobile Provisioning Service, waarmee ze veilig de rekeninggegevens kunnen downloaden naar NFC-geschikte Samsung apparaten.

Tevens is Samsung overeengekomen om de Visa payWave applet te plaatsen op de mobiele apparaten die beschikken over de NFC-technologie. Visa payWave is Visa's mobiele betaalapplet die consumenten in staat stelt om met een simpele 'veeg en betaal' een betaling te kunnen verrichten met hun mobiele telefoon.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Press Only:
Visa Inc.