19 leveranciers van mobiele verkooppunten (MPOS) behalen het certificaat Best Practices van MasterCard

Het programma maakt veilige, eenvoudige en SMART mobiele betalingen mogelijk

Tweet dit nieuws: kopieer en plak http://bit.ly/15yaWrh naar uw Twitter handle met de hashtags #MasterCard en #MWCashless

Mobile World Congress 2013

BARCELONA--()--Nu er steeds meer mobiele en op het internet aangesloten apparaten zijn, is de technologie voor point-of-sale (MPOS) sterk verbeterd. Op het Mobile World Congress heeft MasterCard (NYSE:MA) vandaag bekendgemaakt dat er nu een wereldwijde lijst beschikbaar is met producten die voldoen aan de industriestandaarden en de best practices van MasterCard voor MPOS.

Klein bedrijven en detailhandelaren die nog nooit creditcardbetalingen hebben geaccepteerd en tot nu toe uitsluitend werkten met contante betaling en bonnetjes richten zich nu op MPOS om hun klantenkring en omzet uit te breiden. Gevestigde detailhandelaren passen ook MPOS toe om hun klanten te binden en hun ervaringen met de detailhandel en de betaling te verbeteren. MasterCard heeft het MasterCard Mobile POS Program geïntroduceerd om aanbieders van MPOS te begeleiden en om eenvoudige en veilige transacties te stimuleren als consumenten hun debet-, credit- en prepaidkaarten trekken om winkeliers te betalen die deze apparaten gebruiken.

Op dit moment hebben de volgende aanbieders van Mobile POS met succes het registratie- en zelf-certificeringsproces afgerond: Corduro, Ezetap, Elavon, Handpoint, Itos, iVeri, iZettle, JSC Smartfin (2Can), Miura Systems, NetSecure Payments (Kudos), Payworks, ROAM, SCCP (Swiff), Soft Space, Square en Thyron Systems.

“Elavon kan het initiatief dat MasterCard heeft genomen met dit MasterCard Mobile POS-programma bijzonder waarderen,” stelt Mark Latham, VP International Mobile Products bij Elavon Merchant Services. “Omdat Elavon als eerste op de markt kwam met betrouwbare betaalmethodes voor chips en pincode waarmee we onze positie als wereldleider in end-to-end kaartbetalingen en onze toewijding om bedrijven van elke omvang van dienst te zijn hebben bewezen, weten we uit de eerste hand dat er behoefte bestaat aan duidelijkheid en advies over dit snel opkomende MPOS-kanaal – en we waarderen de ondersteuning van MasterCard dan ook enorm.”

Alle aanbieders van MPOS die op dit moment nog niet meedoen aan het program worden hierbij uitgenodigd om zich te registreren en hun product zelf te certificeren tegen de best practices van MasterCard.

“Op dit moment zijn er al miljoenen MPOS-producten op de markt. Oftewel miljoenen handelaren die zich luid en duidelijk hebben uitgesproken voor de voordelen van elektronisch betalen ten opzichte van contante betalingen,” stelt Mung Ki Woo, Group Executive Mobile, MasterCard Worldwide. “Mobiele apparaten veranderen zowel voor de consumenten als voor de zakenlieden razendsnel hoe een verkooppunt wordt ervaren, en de groei van dit programma bewijst onze vooruitziende blik door de technologie en de tools te bieden die de overgang van elk mobieltje naar een shoppingapparaat versoepelen.”

Voor een volledig lijst met nieuwsberichten van MasterCar op het Mobile World Congress, zie onze Digital Press Kit en volg ons @MasterCardNews #MWCashless #MAMobileSymp om erover mee te praten.

Over MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, is technologiebedrijf in de bedrijfstak wereldwijde betalingen. Wij runnen het snelste verwerkingsnetwerk voor betalingen ter wereld en verbinden daarmee consumenten, financiële instellingen, zakenlieden, regeringen en bedrijven in meer dan 210 landen en gebieden. De producten van MasterCard maken de dagelijkse commerciële activiteiten – bijvoorbeeld winkelen, reizen, een bedrijf runnen en uw financiën beheren – gemakkelijker, veiliger en efficiënter voor iedereen. Volg ons op Twitter @MasterCardNews, praat mee op de blog Cashless Conversations en meld u aan voor het laatste nieuws.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

MasterCard Worldwide
Brian Gendron, 914-249-1284