E-Plus ontwikkelt LTE-netwerkimplementatie met ZTE

SHENZHEN, China--()--ZTE Corporation (“ZTE”) (H-aandelencode: 0763.HK / A-aandelencode: 000063.SZ), een beursgenoteerde wereldwijde leverancier van telecommunicatieapparatuur, netwerkoplossingen en mobiele toestellen, en de grote Europese operator voor mobiele apparatuur E-Plus breiden hun partnerschap uit, waarbij ZTE een grotere rol gaat spelen bij de aangekondigde LTE-netwerkexpansie van de operator in Duitsland.

De E-Plus Group heeft al successen behaald in zijn samenwerking met ZTE bij de expansie van zijn UMTS-netwerk, de modernisering van zijn kernnetwerk en de huidige LTE-veldproeven. E-Plus zet dit partnerschap nu voort met de implementatie van de eerste fase van zijn LTE-netwerk van de volgende generatie. ZTE zal naast het leveren van LTE-basisstations (eNodeB) en het ondersteunen van E-Plus met de upgrade van het LTE-netwerk, nu ook zijn Evolved Packet Core (EPC)-technologieën gaan invoeren voor een effectievere uitrol van LTE op het E-Plus netwerk. ZTE's zeer geavanceerde LTE-technologieën voor de toegangs- en kernnetwerken zullen een belangrijke rol gaan spelen bij het beheer van de enorme stijging van gegevensvolumes die verwacht wordt op het E-Plus-netwerk.

“Dit jaar zal E-Plus een LTE-expansie op aanvraag lanceren onder het motto ‘Smart LTE’. Met deze netwerkuitbreiding blijven wij onze gebruikersgerichte strategie en financiële doelstellingen hanteren,” aldus Andreas Pfisterer, Chief Technology Officer, E-Plus Group. “De resultaten van de afgelopen jaren hebben aangetoond dat ZTE een geschikte partner is om op efficiënte en succesvolle wijze deze aanpak voort te zetten, zowel voor de klant als het bedrijf.”

Na de snelle upgrading van delen van het E-Plus-netwerk naar de snellere HSPA+ datatransportstandaard en de intensieve voorbereiding van het netwerk voor de volgende LTE-generatie, is deze geconsolideerde samenwerking tussen E-Plus en ZTE de volgende stap in een succesvol partnerschap. ZTE zal primaire partner zijn bij het implementeren van het LTE-netwerk voor E-Plus met behulp van het bestaande HSPA+ netwerk voor LTE op 1800 MHz. Klanten van het E-Plus-netwerk kunnen profiteren van de uitstekende prestaties en de hoge capaciteit van het UMTS-netwerk, met snelheden tot 21 Mbit/s, of desgewenst, van de nog hogere LTE-gegevenssnelheden.

“ZTE levert een compleet pakket van LTE-basisstations en Evolved Packet Core-netwerktechnologieën. Samen met de bestaande HSPA+ netwerkinfrastructuur op basis van ZTE-technologie, voorzien we E-Plus van een hoogwaardige breedband gegevensnetwerkoplossing. Deze nieuwe mijlpaal in de samenwerking tussen E-Plus en ZTE die begon in 2009, zal de positie van beide bedrijven op de telecommunicatiemarkt nog verder versterken,” voegde Li Jun, ZTE General Manager voor Nederland, hieraan toe. “Deze samenwerking heeft naast een strategische functie voor zowel E-Plus als ZTE in Europa, ook een rol ten aanzien van de marktpositie van beide bedrijven.”

ZTE heeft ook positieve resultaten bereikt voor andere Europese netwerken. Een voorbeeld hiervan is het 3 (Hutchison Group) netwerk in Oostenrijk dat bij de tests voor beste netwerken in Oostenrijk in 2012 door het tijdschrift Connect als eerste uit de bus kwam. 3 maakt uitsluitend gebruik van de ZTE-technologie.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

ZTE Corporation
Margrete Ma, +86 755 26775207