De kwaliteit van het versnelde laboratorium van Q-Lab in Europa is nu volledig gegarandeerd

SAARBRÜCKEN, Duitsland--()--Q-Lab, de wereldwijde marktleider op het gebied van testapparatuur voor verwering en blootstelling, kondigt met trots aan dat zijn versnelde testlaboratorium in Saarbrücken (Duitsland) nu de kwaliteitsgarantie ISO 17025 heeft verworven.

Q-Lab reageert verheugd op de goedkeuring, het resultaat van een uitvoerig onderzoek door A2LA (American Association for Laboratory Accreditation), een van 's werelds voornaamste instanties voor het keuren van laboratoria.

Het Europese versnelde laboratorium van Q-Lab werd in 2012 in bedrijf genomen en biedt klanten in heel Europa betaalbare testen op het gebied van verwering en corrosie. Het lab beschikt over meerdere QUV-, Q-SUN- en Q-FOG-testkamers. Het bedrijf levert ook kleur-, glans- en visuele evaluatieverslagen. Het lab biedt veel mogelijkheden die het met ISO 17025 geaccrediteerde versnelde laboratorium van Q-Lab in Florida ook biedt. U kunt een exemplaar van de kwaliteitsgarantie downloaden op de website van Q-Lab.

ISO 17025 beoordeelt met name de belangrijke factoren die betrekking hebben op het vermogen van een laboratorium om betrouwbare, nauwkeurige test- en ijkgegevens te produceren, waaronder:

• de technische bekwaamheid van het personeel
  • het voldoen aan gepubliceerde standaarden
  • het nagaan of metingen en ijkingen voldoen aan nationale normen
  • de geschiktheid, ijking en het onderhoud van testapparatuur; kwaliteitsbewaking van test- en ijkgegevens
  • de testomgeving en het behandelen van monsters en het transport

Testen in opdracht is ideaal voor klanten die een versnelde blootstelling nodig hebben maar de desbetreffende apparatuur nog niet willen aanschaffen, of voor klanten die voor een korte periode extra testcapaciteit nodig hebben. Het is bovendien nuttig als er onpartijdige en gecertificeerde testresultaten van een derde partij nodig zijn.

Klanten in heel Europa beschikken nu over een nieuwe optie om betrouwbaar en betaalbaar versnelde verwerings- en corrosietesten te laten uitvoeren door "de meest vertrouwde naam in verwering."

Ga voor meer informatie over de testapparatuur van Q-Lab voor verwering en zijn testlaboratorium met pas verworven kwaliteitsgarantie naar www.q-lab.com of neem contact op met vertrieb@q-lab.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Q-Lab Deutschland GmbH
Andy Raabe, +49-681-857470