Cognitec lanceert videoanalyseproduct met anonieme gezichtsherkenningstechnologie

DRESDEN, Duitsland--()--Cognitec Systems heeft een geavanceerde versie van FaceVACS-VideoScan gelanceerd; de eerste videoanalysetechnologie die beveiligers en marketeers ondersteunen tijdens hun werkzaamheden.

De applicatie kan nu anoniem gezichten herkennen. Daardoor kunnen de mensenstroom en samenstelling van de menigte worden geanalyseerd, terwijl hun privacy gewaarborgd blijft.

FaceVACS-VideoScan kan meer dan traditionele systemen, het spoort het menselijke gezicht op die op rechtstreekse videobeelden staan en slaat deze informatie anoniem op. De analyse van de informatie stelt het systeem binnenkort in staat om personen te tellen, te bepalen of het een man of vrouw is en of er frequente bezoekers te herkennen.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Cognitec Systems GmbH
Elke Oberg, Marketing Manager