Gilead Sciences voltooit aankoop van YM BioSciences

FOSTER CITY, Californië (VS)--()--Gilead Sciences, Inc. (Nasdaq: GILD) heeft vandaag bekendgemaakt dat het zijn aankoop van YM BioSciences Inc. (NYSE MKT: YMI, TSX: YM) heeft voltooid.

Op 8 februari 2013 kocht een dochterbedrijf van Gilead alle uitstaande gewone aandelen van YM in overeenstemming met de voorwaarden van een overnameplan. Daardoor is YM een volle dochter van Gilead geworden en wordt verwacht dat de gewone aandelen van YM per ongeveer 12 februari 2013 niet langer verhandelbaar zullen zijn op de NYSE MKT LLC of de Toronto Stock Exchange. De aandeelhouders van YM per deze datum zullen recht hebben op het ontvangen van US$ 2,95 per gewoon aandeel in contanten en houders van warrants en aandelenopties zullen recht hebben op een betaling in contanten die gelijk is aan het verschil tussen US$ 2,95 en de uitoefenprijs van deze warrant of aandelenoptie.

Over Gilead Sciences

Gilead Sciences is een biofarmaceutisch bedrijf dat nieuwe therapieën ontdekt, ontwikkelt en op de markt brengt voor nog onvervulde medische behoeften. Gileads missie is het op een hoger plan brengen van de zorg voor patiënten die wereldwijd lijden aan levensbedreigende ziekten. Gilead heeft zijn hoofdkantoor in Foster City, Californië (VS) en is actief in Noord-Amerika, Europa en de regio Azië-Pacific.

Op de toekomst gerichte uitspraken

Dit persbericht bevat toekomst gerichte uitspraken zoals bedoeld in de Private Securities Litigation Reform Act van 1995 die onderhevig zijn aan risico's, onzekerheden en andere factoren, waaronder risico's in verband met het vermogen van Gilead om de productpijplijn van YM, waartoe onder meer CYT387 behoort, op een hoger plan te brengen en de mogelijkheid van ongunstige resultaten van klinische onderzoeken met CYT387. Deze risico's, onzekerheden en andere factoren kunnen ertoe leiden dat werkelijke resultaten aanzienlijk afwijken van de resultaten zoals die worden genoemd in de toekomst gerichte uitspraken. De lezer wordt gewaarschuwd zich niet te baseren op deze op de toekomst gerichte uitspraken. Deze en andere risico's staan in detail beschreven in het kwartaalverslag van Gilead op formulier 10-Q voor het kwartaal dat eindigde op 30 september 2012, zoals ingediend bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission. Alle toekomst gerichte uitspraken zijn gebaseerd op informatie waarover Gilead nu beschikt. Gilead neemt geen verplichting op zich om dergelijke toekomst gerichte uitspraken te actualiseren.

Ga voor meer informatie over Gilead Sciences naar de website van het bedrijf: www.gilead.com, volg Gilead op Twitter (@GileadSciences) of bel naar Gilead Public Affairs: +1-800-GILEAD-5 of +1-650-574-3000.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Gilead Sciences, Inc.
Patrick O’Brien, +1 650-522-1936 (Investeerders)
Nathan Kaiser, +1 650-522-1853 (Media)

Sharing