Oscar®-winnaar Ang Lee* maakte een visueel spectaculair filmavontuur dat geschiedenis zal maken: LIFE OF PI

De inspirerende epische reis, genomineerd voor 11 Academy Awards® , waaronder die voor beste film en beste regisseur, komt dit voorjaar uit op Blu-ray 3D, Blu-ray en dvd.

Beleef de verbluffende cinematografie op Blu-ray 3D, met ruim twee uur verrassend materiaal waaronder verwijderde scènes, 'making of'-featurettes, inspirerende illustraties en nog veel meer

LOS ANGELES V.S.--()--Geloof het ongelofelijke. Twentieth Century Fox Home Entertainment brengt een grensverleggende filmervaring die u moet zien om het te kunnen geloven wanneer de vertoning van LIFE OF PI op verbluffende Blu-ray 3D, Blu-ray en dvd wereldwijd van start gaat, vanaf 8 maart internationaal en op 12 maart in Noord-Amerika. Gebaseerd op de bejubelde bestseller van Yann Martel die in 40 talen is uitgegeven en tot leven gebracht door de visionaire, met de Academy Award bekroonde regisseur Ang Lee (Brokeback Mountain, Crouching Tiger, Hidden Dragon), wordt dit magische avontuur van hoop, verwondering, overleving en de kracht van de menselijke geest geroemd door critici over de gehele wereld.

LIFE OF PI is een visueel spectaculair filmisch meesterwerk dat wereldwijd meer dan $ 500 miljoen heeft opgebracht bij de bespreekbureaus. De film volgt Pi Patel, een jonge man op een noodlottige reis die na een spectaculaire ramp aan zijn lot is overgelaten in een reddingsboot met als enige andere overlever een angstaanjagende meer dan 200 kilo wegende Bengaalse tijger met de naam Richard Parker. Terechtgekomen in een epische ontdekkingsreis vol avontuur sluiten Pi en zijn koninklijke metgezel een verbazingwekkend en onverwacht verbond.

Met de ongelofelijke cinematografie van Oscar-genomineerde Claudio Miranda** (The Curious Case of Benjamin Button, Tron: Legacy) en een meesterlijke prestatie van nieuwkomer Suraj Sharma, Irrfan Khan (The Amazing Spider-Man, Slumdog Millionaire), Rafe Spall (Prometheus, Anonymous) en Gerard Depardieu (Paris, je t’aime, City of Ghosts), is de 3 Disc Blu-ray 3D-uitgave LIFE OF PI volgeladen met meer dan twee uur speciale behind-the-scenes onderdelen, waaronder verwijderde scènes die u het verhaal opnieuw doen doordenken (ook weergegeven in 3D), vijf featurettes die een beeld geven van het tot stand komen van het visuele spektakel, 60 inspirerende illustraties, storyboards en nog veel meer.

LIFE OF PI 3-Disc 3D/BD/dvd en DC

• Disc 1: Blu-ray
    • Film
    • Documentaire: Remarkable Vision (20 min.)
    • Documentaire: Epic Journey (60 min)
    • Documentaire: Tiger, Tiger Burning Bright (5 min.)
    • Stills: Gallery
      • Joanna Brown
      • Haan Lee
      • Dawn Masi
      • Alexis Rockman
    • Stills: Storyboards
  • Disc 2: Dvd en digitale kopie (alleen film)
  • Disc 3: Blu-ray 3D
    • 3D Film
    • 3D/2D Verwijderde scènes:
      • Anandi’s Second Dance
      • Time to Grow Up
      • Happy Birthday
      • Did I Say Something Wrong?
      • Darkness
    • 3D/2D VFX Progressions:
      • Tsimstum Sinking
      • The Wave Tank
    • 3D/2D bioscooptrailer

LIFE OF PI 2-Disc BD/dvd en DC Combo

• Disc 1: Blu-ray
    • Film
    • Documentaire: Remarkable Vision (20 min.)
    • Documentaire: Epic Journey (60 min)
    • Documentaire: Tiger, Tiger Burning Bright (5 min.)
    • Stills: Gallery
      • Joanna Brown
      • Haan Lee
      • Dawn Masi
      • Alexis Rockman
    • Stills: Storyboards
  • Disc 2: Dvd en digitale kopie (alleen film)

OVER TWENTIETH CENTURY FOX HOME ENTERTAINMENT

Twentieth Century Fox Home Entertainment, LLC (TCFHE) is een erkend wereldwijd marktleider en een dochteronderneming van Twentieth Century Fox Film, een bedrijf van News Corporation. Met 75 jaar innovatieve en bekroonde films van Twentieth Century Fox, is TCFHE het wereldwijde marketing-, verkoop- en distributiebedrijf voor alle Fox film- en televisieprogramma's, acquisities en originele producties, alsmede voor alle derdendistributiepartners, op dvd, Blu-ray™, Digital Copy, Digital HD™ en VOD (video-on-demand). Elk jaar introduceert TCFHE honderden nieuwe en verbeterde producten, die zij aanbiedt aan de detailhandel, variërend van groothandelaren en boekenclubs tot speciaalzaken en e-commerce wereldwijd.

Internationaal persmateriaal en informatie is verkrijgbaar via de lokale kantoren van Twentieth Century Fox.

Persmateriaal is beschikbaar bij www.epk.tv
Neem voor screeners contact op met: FoxMGMRequests@hillandknowlton.com

Meer informatie over Fox Digital HD is te vinden op www.Foxdigitalhd.com
Volg Twentieth Century Fox Home Entertainment op Twitter @FoxHomeEnt

*2006, Best Achievement in Directing, Brokeback Mountain
**2013, Best Achievement in Cinematography, Life of Pi; 2009, Best Achievement in Cinematography, The Curious Case of Benjamin Button

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

Twentieth Century Fox Home Entertainment
International Media Inquiries:
Marla Rothschild, +1 310 369 5827
marla.rothschild@fox.com
Julie Dey, +1 310 369 2705
julie.dey@fox.com
North America Media Inquiries:
Kavita Smith, 310 369 8435
kavita.smith@fox.com

Sharing

Twentieth Century Fox Home Entertainment
International Media Inquiries: