Rightware ja RKS ilmoittavat strategisesta vuorovaikutuksellisen suunnittelun kumppanuudesta

THOUSAND OAKS, Kalifornia ja ESPOO, Suomi--()--Rightware, käyttöliittymien suunnittelu- ja toteutusohjelmistojen markkinajohtaja ja RKS, Etelä-Kalifornialainen strategisen suunnittelun johtava konsultointiyritys, ilmoittavat, että ne ovat sopineet vuorovaikutuksellisen suunnittelun kumppanuuden koskien uusia ja kehittyviä markkinoita, mukaan lukien viihde-, taulutietokone- ja älytelevisiomarkkinat sekä muut alakategoriat.

Tämä on ennennäkemätön hetki teknologian ja käyttäjien vuorovaikutuksessa. Kosketusnäytöistä tulee yhä yleisempi vuorovaikutustapa. Ja koska valinnanvaraa on lähes loputtomiin, on mahdollista luoda entistäkin vaikuttavampia ja dynaamisempia käyttöliittymiä; autoista puhelimiin ja taulutietokoneista tietokoneisiin. Se, mitä näemme, tunnemme ja kosketamme, voidaan tehdä joksikin, mitä emme ole koskaan nähneet tai kokeneet aiemmin. Tämä on aikakausi, jolla suunnittelu, teknologia ja ihmisen käyttäytymisen ymmärtäminen yhdistyvät, mutta voimavarojen hyödyntämiseen vaaditaan syvää ymmärrystä ja erinomaisia teknisiä taitoja.

RKS on keskittynyt suunnitteluun, teknologiaan ja ihmisen käyttäytymisen ymmärtämiseen yli 30 vuoden ajan. RKS on kehittänyt menestyksekkäitä innovaatioita asiakkailleen, suuryhtiöistä aloittaviin pienyrityksiin, läpi kilpailevien alojen koko kirjon, uusien innovatiivisten liiketoimintamallien kehittämisestä patentoitavien immateriaalioikeuksien (IP) luomiseen, jotka takaavat johtoaseman markkinoilla.

RKS:n johdossa on mestarisuunnittelija ja strategisti, Ravi Sawhney. Ravi tunnetaan alalla suunnitteluguruna hänen yli 35 vuoden kokemuksensa ansiosta. Ravin syvä ymmärrys kosketusnäyttömarkkinoista kiteytyy hänen keskeiseen rooliinsa alan ensimmäisen kosketusnäytön suunnittelussa yli 30 vuotta sitten. Ravi on pääpuhujana IxDA:n Interaction13 -konferenssissa Torontossa, Kanadassa 23.1..2013, aiheesta Voimamme voimistaa: mielihyvä suunnittelusta sosiaaliseksi vaikutukseksi. Interaction13 on vuosittainen nelipäiväinen maailmanlaajuinen konferenssi, joka tuo yhteen koko käyttäjäkokemuksen ja vuorovaikutuksellisen suunnittelun yhteisön.

Rightware on alan johtaja 2D- ja 3D-käyttöliittymien (UI) teknologiassa ja käyttäjäkokemuksen (UX) suunnittelussa, mobiilipalveluissa, autoteollisuudessa ja muissa alan sovelluksissa Kanzi®-ratkaisullaan, joka mahdollistaa 3D-käyttöliittymän nopean suunnittelun ja käyttöönoton. Yhtiö hakee aggressiivista kasvua uusille ja kehittyville markkinoille, kuten viihde-, taulutietokone- ja älytelevisiomarkkinat ja muut alan kategoriat.

”Rightware ja RKS jakavat intohimon luoda todella ainutlaatuisia käyttäjäkokemuksia. Rightware keskittyy kehittämään teknologiaa ja työkaluja modernien, olosuhdetietoisten ja sulavien käyttöliittymien luomiseen. Insinööritiimimme lähellä piin toimittajia ja loppuasiakkaitamme työskentelee toteuttaakseen huippuluotettavia käyttöliittymiä, jotka mahdollistavat täydellisen suunnitteluvapauden. Olemme todella vaikuttuneita RKS:n tuomasta lähestymistavasta. He pystyvät tukemaan asiakkaitamme, ei vain graafisessa ja vuorovaikutussuunnittelussa, vaan myös tarjoamalla palveluita markkinointityökaluista ja tuotesuunnittelusta kehittyneeseen vuorovaikutusmallien ja konseptien kehittämisen tutkimukseen. Kumppanuutemme auttaa meitä tukemaan asiakkaitamme, suuria ja pieniä, aidosti ainutlaatuisilla, markkinoitavilla käyttäjäkokemuksilla”, kertoo Tero Sarkkinen, Rightwaren Yhdysvaltain toimintojen puheenjohtaja ja perustaja.

”Rightwaren profiili ja kyvyt ovat erittäin mielenkiintoinen yhdistelmä RKS:lle. Yhtiön syvä tietämys teknologiasta ja avoimen lähdekoodin yhteisöistä yhdistettynä RKS:n suunnitteluun, strategisiin taitoihin ja perusteelliseen ymmärrykseen käyttäjäkokemusprosessien kehittymisestä luovat pohjan erittäin lupaavalle yhteistyölle”, sanoo Ravi Sawhney, RKS Designin perustaja ja toimitusjohtaja.

RKS Design

RKS on strategisen suunnittelun konsultointiyritys, joka tuottaa ihmiseen keskittyneitä ratkaisuja, joilla on globaali vaikutus.

Vuonna 1980 perustettu RKS käyttää suunnittelua strategisena työkaluna parantaen asiakkaan mahdollisuutta keskittyä ihmisten tarpeisiin ja tavoitteisiin luomalla samalla kestäviä liiketoimintatuloksia ja etuja yhteiskunnalle. Sekä kotimaassa että kansainvälisesti toimiva ja yli 140 arvostettua suunnittelupalkintoa voittanut RKS sanoo Maslow'n ja Campbellin työn olevan perustana sen systemaattiselle ja pragmaattiselle toimintakehykselle sekä puitteina motivoivia ja palkitsevia kokemuksia luovalle ilmapiirille. Lue lisää osoitteesta www.rksdesign.com.

Rightware

Rightware on alan johtaja kehittyneiden käyttöliittymien teknologiassa ja mobiilipalveluissa, autoteollisuudessa ja muissa alan sovelluksissa Kanzi®-ratkaisullaan, joka mahdollistaa käyttöliittymän nopean suunnittelun ja käyttöönoton. Rightware kehittää myös alan johtavia järjestelmien suorituskyvyn analyysityökaluja ja sen maineikas tuoteportfolio sisältää Basemark™-tuoteperheen, joka soveltuu erilaisiin vertailutarkoituksiin, mukaan lukien alan standardit OpenGL ES-, OpenVG-, OpenCL-, Android-, Linux-, ja Windows Mobile -järjestelmien suorituskyvyn mittaamiseen. Rightwaren päämaja sijaitsee Espoossa ja sillä on toimistot myös Kalifornian Saratogassa sekä Shanghaissa ja Münchenissä. Lisätietoja: www.rightware.com

Rightware ja Kanzi ovat Rightware Oy:n yksin omistamia ja hallinnoimia tavaramerkkejä tai rekisteröityjä tavaramerkkejä, ja niitä suojaa sovellettava tavaramerkkilaki, eikä niitä saa missään laajuudessa käyttää ilman Rightware Oy:n etukäteen antamaa kirjallista suostumusta jokaisessa erillisessä tapauksessa. Muut tässä mainitut tuotteiden tai yhtiöiden nimet voivat olla niiden vastaavien omistajien tavaramerkkejä.

Tämän ilmoituksen alkuperäiskielinen versio on tekstin ainoa virallinen versio. Käännös on tarjolla vain lukijan mukavuuden vuoksi, ja sitä tulee verrata alkuperäiskieliseen versioon, joka on ainoa oikeudellisesti todistusvoimainen teksti.

Derek Perez, +1 408 391 6454
Derek@rightware.com