Samenwerking is cruciaal voor herstel wereldeconomie, volgens onderzoek Bank of America

DAVOS, Zwitserland--()--In een tijd van aanhoudende economische onzekerheid geloven negen van de tien beleidsmakers dat een betere samenwerking tussen het bedrijfsleven, de overheid en andere sectoren van essentieel belang is om de wereldeconomie te doen herstellen.

Dit is de belangrijkste conclusie van een recente studie van PSB, een onderzoeksonderdeel van de Bank of America.

Het onderzoek onder de meer dan tweeduizend beslissers in het bedrijfsleven, de overheid en niet-gouvernementele organisaties onthult een overweldigende vraag naar meer samenwerking, indien de wereldwijde groei in de komende vijf jaar terugkeert.

Veel beslissers vinden dat regeringen de waarde van een betere connectiviteit moeten benadrukken, terwijl ondernemingen ook de leiding moeten nemen met meer inspirerende voorbeelden van beste praktijken, waardevolle partnerschappen en de ontwikkeling van meer bestuursleden die waarde hechten aan samenwerking.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

De verslaggevers mogen contacteren:
Voor EMEA:
John McIvor, Bank of America, +44.020.7995.8347
john.mcivor@baml.com
Victoria Garrod, Bank of America, +44.77.3801.1500
victoria.garrod@baml.com
Voor AsiaPac:
Mark Tsang, Bank of America, +852.2536.3366
mark.tsang@baml.com
Voor U.S.:
Scott Silvestri, Bank of America, +1.980.388.9921
scott.silvestri@bankofamerica.com